Lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, înregistrează pentru al doilea an consecutiv profit în scădere.
Astfel, anul trecut, profitul net al companiei a scăzut cu circa 32,5%, de la aproape 160 de milioane de lei în 2020 (32,3 milioane de euro), la aproximativ 108 milioane de lei (21,2 milioane de euro), potrivit datelor de pe Confidas.ro.
Și în 2020 compania înregistrase o scădere majoră a profitului net față de 2019, de circa 41,5%, de la 272,6 milioane de lei la aproape 160 de milioane de lei.
2020 și 2021 sunt singurii ani din ultimul deceniu în care profitul companiei a intrat pe un trend descendent.
Afacerile companiei însă au crescut constant de la an la an, ajungând în 2021 la 7,467 miliarde de lei (1,5 miliarde de euro), un avans de 3% față de 2020, când Mega Image raportase o cifră de afaceri de 7,226 miliarde de lei (1,461 miliarde de euro).
Prezent pe piața locală din 1995, Mega Image este în prezent al cincilea cel mai mare retailer alimentar din România, după Lidl, liderul pieței, Kaufland, Carrefour și Profi.
În ceea ce privește numărul de angajați al companiei, acesta a scăzut anul trecut față de 2020, de la 10.964 la 10.663 persoane.
Mega Image este și cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu o rețea care cuprinde în prezent peste 900 de magazine în: București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara, Cluj, Iași și alte orașe din țară. În total, lanțul de magazine a ajuns să acopere circa 15 județe și Bucureștiul.
CITEȘTE ȘI După recordul stabilit în 2020, afacerile grupului american Colgate-Palmolive pe piața locală inversează trendulÎn 2010, retailerul a lansat pe piața locală și conceptul de Shop&Go, care a ajuns în prezent la peste 400 de magazine.