Bulgarii au declanșat o acțiune de boicot al marilor lanțuri de magazine alimentare și supermarketuri din țară.
Ei sunt nemulțumiți de creșterea prețurilor la alimente.

Cumpărătorii cer supermarketurilor să își limiteze marjele de profit la produsele alimentare la mai puțin de 30% și doresc o lege care să reglementeze prețurile, relatează Euronews.
Acțiunea a generat deja la o scădere cu aproape 30% a cifrei de afaceri a magazinelor, potrivit presei locale.

Mulți consumatori din țară spun că speră ca boicotul să aducă o modificare a prețurilor, arată G4Media.
„Sper să funcționeze. Nu sunt de acord cu politicile extrem de agresive ale marilor lanțuri de magazine alimentare,” a declarat Ivet Tabakova, proprietarul unui magazin alimentar.
„Ei atrag clienții prin scăderea bruscă a prețurilor la anumite produse pe care le poți compara cu ușurință și poți vedea diferența. De exemplu, 15-20 de produse și tot restul are adaosuri foarte mari,” a subliniat Tabakova.

Pentru mulți proprietari de mici magazine alimentare, boicotul a dus la o creștere favorabilă a vânzărilor, clienții obișnuiți achiziționând mai multe produse alimentare din magazinele lor.
„Clienții vin și cumpără produse alimentare de bază precum zahăr, făină, iaurt și ulei. Iar pentru mine, atitudinea este importantă; atunci când ai atitudine, clientul continuă să revină și găsește altceva de cumpărat.
Organizatorii boicotului cer supermarketurilor să își limiteze marjele de profit pentru produsele alimentare la mai puțin de 30% și doresc ca parlamentul să adopte o lege pentru reglementarea prețurilor. Ei au făcut apel la un nou boicot pe 27 februarie și au îndemnat autoritățile să acționeze.

Guvernul a declarat că ia noi măsuri pentru a scurta lanțurile de aprovizionare și a elimina practicile neloiale în vânzarea produselor alimentare. Autoritățile guvernamentale și agențiile de reglementare spun că au început inspecțiile prețurilor.
„Monitorizăm modul în care sunt furnizate informațiile consumatorilor și dacă există înșelăciune. De asemenea, corectitudinea prețurilor, promoțiile nerealiste,” a declarat Ignat Asenov, șeful Comisiei pentru protecția consumatorilor.
„Informațiile rezultate în urma controalelor vor fi folosite pentru elaborarea unei legi care să reglementeze contractele din lanțul de aprovizionare.”.

Protestele și boicoturile consumatorilor din cauza creșterii inflației alimentare și a prețurilor ridicate au început să se extindă în regiunea Balcanilor în ianuarie, începând cu Croația. Un boicot similar a avut loc în România, Serbia, Slovenia și Grecia.