Interviu Oana Pascu, fondatoare Complice.ro, despre rolurile neașteptate în business: Am purtat multe “pălării” și am fost de toate, de la șofer la depanator improvizat; cel mai special rol însă a fost acela de ascultător

Interviu Oana Pascu, fondatoare Complice.ro, despre rolurile neașteptate în business: Am purtat multe “pălării” și am fost de toate, de la șofer la depanator improvizat; cel mai special rol însă a fost acela de ascultător
scris ieri, 17:06

Roluri neașteptate vin la pachet cu aventura antreprenoriatului, cel puțin într-un business precum Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii. Așa că fondatoarea Complice.ro, Oana Pascu, a avut momente la începuturile afacerii în care a trebuit să fie șofer pentru livrări de urgență sau depanator improvizat atunci când tehnologia nu a funcționat.

Tânăra și-a dezvoltat însă în timp o echipă de complici, a putut prioritiza și delega, pentru a rămâne concentrată mai mult pe direcțiile strategice, dar are și acum o multitudine de roluri (este antreprenor, manager și direct implicată în relația cu furnizorii, partenerii și clienții), ceea ce o ajută să păstreze o viziune de ansamblu asupra business-ului.

Urmărește-ne și pe Google News

Oana vorbește, în interviul de mai jos, despre roluri – fie ele asumate, neașteptate sau speciale – și abilități necesare unui antreprenor, dar și despre pregătirile pentru sezonul de iarnă – cea mai importantă perioadă a anului pentru Complice.ro și planurile de viitor.


Pentru început, cum a apărut Complice.ro? Cum v-a venit ideea acestei platforme și care au fost etapele de început ale business-ului?

Ideea Complice.ro a apărut încă din anii facultății, când visam să fiu consultant pentru cadouri. Mi se părea fascinant să găsesc darul perfect pentru fiecare persoană și să creez momente memorabile. Totuși, pe atunci, conceptul părea mai degrabă o iluzie – piața nu era pregătită, iar implementarea unui astfel de business fără suportul tehnologic de astăzi ar fi fost aproape imposibilă. 

Am păstrat însă ideea în minte, iar acum aproximativ zece ani, când am simțit nevoia să fac o schimbare profesională, am decis să o transform în realitate. După o analiză atentă, am ales antreprenoriatul în locul carierei corporate și am început să lucrez la ceea ce avea să devină Complice.ro.

Etapele de început au fost pline de provocări, dar și de entuziasm. Am început cu un business plan, am participat la evenimente de e-commerce pentru a înțelege domeniul și am analizat competiția, atât internă, cât și externă. Apoi, am înregistrat firma, am creat identitatea vizuală și site-ul, și am stabilit primele parteneriate cu furnizorii. Lansarea a fost atent planificată – de la anunțuri în rețeaua mea de contacte, la deschiderea paginii de Facebook. Îmi amintesc cât de multă energie și pasiune am investit în acele momente, iar când site-ul a fost gata, am știut că este doar începutul unui drum plin de experiențe memorabile.

Inițial, am început cu experiențe doar pentru persoane fizice, însă am realizat rapid că există o nevoie neacoperită în zona corporate, pentru soluții de recunoaștere, motivare și premii experiențiale, cu un impact pe termen lung în experiența angajaților. Iar pasul următor a fost dezvoltarea de soluții pentru echipe, care să susțină coeziunea, cooperarea și schimbul de idei în organizațiile orientate spre angajat. 

În afacerea Dvs, aveți probabil mai multe roluri, sunteți antreprenor, manager, gestionați relația cu furnizori, parteneri, clienți etc - cât de dificilă este îmbinarea lor?

Este adevărat că într-un business precum Complice.ro port mai multe „pălării” – sunt antreprenor, manager, dar și direct implicată în relația cu furnizorii, partenerii și clienții. La început, îmbinarea acestor roluri a fost provocatoare, mai ales pentru că trebuia să jonglez cu sarcini extrem de diverse, de la strategie la detalii operaționale. În timp, am dezvoltat echipa de complici fără de care dezvoltarea nu ar fi fost posibilă. Și, în același timp, am putut să prioritizez și să deleg, astfel încât să pot rămâne concentrată mai mult pe direcțiile strategice care fac diferența pentru afacere. Pe de altă parte, diversitatea de roluri pe care încă o mai am mă ajută să păstrez o viziune de ansamblu asupra business-ului.

Care sunt cele mai neașteptate roluri / sarcini / situații pe care le-ați avut în acest business? De exemplu, ați avut moment când, de dragul afacerii, ați fost “de toate”?

Într-un business ca acesta, rolurile neașteptate vin la pachet cu aventura antreprenoriatului. Da, au fost momente în care am fost „de toate” – de la șofer pentru livrări de urgență, până la depanator improvizat când tehnologia nu coopera. Felul meu de a acționa este să îmi suflec mânecile și să rezolv situația atunci când este nevoie, iar asta se practică mult în antreprenoriat, mai ales la început. 

Cel mai special rol, însă, este cel de ascultător. Am avut clienți care mi-au povestit despre relațiile lor și despre aspecte delicate, încercând să găsim împreună soluția perfectă pentru a celebra momente speciale, atât în viața personală, cât și de business. Aceste situații m-au făcut să înțeleg cât de mult contează empatia și ascultarea în acest business – uneori, o experiență este mai mult decât un gest, este o modalitate inedită de a spune „te înțeleg”, „îmi pasă” sau ”mulțumesc”.

Ce abilități trebuie să aibă un antreprenor, pentru a răspunde acestor situații?

Situațiile neașteptate cer flexibilitate și rapiditate în luarea deciziilor, fie că e vorba de gestionarea unei crize sau de asumarea unui rol neplanificat. 

De asemenea, empatia joacă un rol crucial – să poți înțelege nevoile clienților, partenerilor și echipei este esențial pentru a construi relații solide.

La acestea se adaugă răbdarea și reziliența. Într-un business, lucrurile nu merg mereu conform planului, iar abilitatea de a te ridica după un eșec sau de a găsi soluții creative în momente dificile face diferența. În final, o bună comunicare și organizare sunt indispensabile pentru a coordona toate rolurile și a asigura succesul afacerii.

Vă amintiți unul sau mai multe momente când, deși bine intenționată, nu ați reușit să le faceți chiar pe toate?

Cred că mi se întâmplă cam zilnic să nu reușesc să le fac chiar pe toate.

Primele angajări au venit în urma unor momente repetate când, în ciuda organizării, nu mai reușeam să fac tot ce aveam pe listă.

Însă asta mi se întâmplă și în prezent și ni se întâmplă și nouă, ca business. De exemplu, această perioadă de sărbători este una foarte aglomerată pentru noi, în care nivelul de business este și de trei ori mai mare decât în mod obișnuit - dacă nu mai mult -, atât în ceea ce privește cadourile pentru persoanele fizice, cât și în ceea ce privește premiile și evenimentele corporate. Deși dezvoltarea portofoliului de experiențe este o preocupare constantă pentru noi, în această perioadă redirecționăm resursele spre onorarea promptă a solicitărilor primite de la clienți pentru că… nu le putem face pe toate. 

De asemenea, este o perioadă în care eu personal trebuie să particip la multe evenimente și întâlniri atât cu clienții noștri corporate, cât și pentru promovarea business-ului; și mereu selectez cu atenție unde anume merg pentru că, deși mi-ar plăcea să ajung la multe, fizic nu am cum să le onorez pe toate.

Cum v-ați schimbat de la lansarea Complice.ro, ca lider al afacerii? Ce abilități v-au ajutat cel mai mult până acum? Există un rol pe care nu l-ați anticipat când ați început această afacere, dar pe care acum îl îndepliniți?

Am încercat să învăț în mod continuu pentru că sunt convinsă că dezvoltarea mea personală impactează în mod direct dezvoltarea afacerii. Spre deosebire de perioada anterioară, am renunțat mult la perfecționism pentru că în antreprenoriat mai bine faci ceva imperfect mai repede și îl ajustezi din mers, decât să faci ceva perfect prea târziu. 

Abilitățile care m-au ajutat cel mai mult sunt adaptabilitatea, comunicarea empatică și capacitatea de a lua decizii rapide, chiar și în situații de incertitudine.

Rolul pe care îl am de la început, alături de echipa mea, este cel de complice la experiențe memorabile. Evoluția acestui rol, însă, a fost de la consilier pentru experiențe memorabile pentru persoane fizice, la curator și implementator de strategii complexe de reward, recognition & incentive. Practic acum complice înseamnă un partener pentru organizațiile care privesc cu atenție spre oamenii alături de care fac business (angajați, clienți sau parteneri) și cărora le pasă de starea de bine a acestora și de cultura organizației, aspecte care sunt susținute prin experiențe comune. 

Ce clienți vizați pentru Complice.ro? Ce pondere în totalul activității Dvs au companiile (pentru angajații lor) versus clienți persoane fizice, aflate în căutarea de cadouri pe bază de experiențe pentru persoanele dragi?

Complice.ro se adresează atât persoanelor fizice care caută cadouri experiențiale unice pentru cei dragi (de la cele cu adrenalină, până la cele romance, gourmet sau de relaxare), cât și companiilor interesate de soluții inovatoare pentru recompensarea, motivarea și recunoașterea angajaților, clienților și partenerilor de afaceri. 

În ultimii ani, segmentul corporate a cunoscut o creștere semnificativă, ajungând să reprezinte o pondere importantă din activitatea noastră. Dar cele două segmente se susțin unul pe celălalt pentru că sunt clienți persoane fizice care, după ce fac sau primesc un cadou complice, realizează că pot folosi astfel de soluții și la birou sau invers, angajați care primesc premii sau cadouri corporate constând în experiențe complice și realizează că acestea pot fi cadouri perfecte și pentru cei dragi.

Interviu Oana Pascu, fondatoare Complice.ro, despre rolurile neașteptate în business: Am purtat multe “pălării” și am fost de toate, de la șofer la depanator improvizat; cel mai special rol însă a fost acela de ascultător

 

Cum v-ați pregătit pentru sezonul sărbătorilor de iarnă? Care sunt cele mai solicitate cadouri / categorii de cadouri în această perioadă? Ce trenduri ați observat în ultima perioadă și cum vă așteptați să evolueze cererea în 2025?

Este cea mai importantă perioadă pentru noi, am pregătit mai multe lucruri, însă iată că, din nou, putem spune ca anul acesta este unul complet atipic, din cauza a ceea ce se întâmpla în plan socio-politic. 

Pe lângă experiențele de zbor cu avionul ușor, terapie prin plutire, degustare de vin la cramă etc, pentru acest Crăciun am adăugat în portofoliu experiențe inedite cum ar fi atelierul privat de ciocolată Dubai, o noapte romantică la palat, cină fine dining, curs despre vin, experiență premium pentru micii fotbaliști și multe altele pe care vă invit cu drag să le descoperiți pe complice.ro.

De asemenea, unele din cele mai apreciate pachete de experiențe de pe Complice.ro sunt pachetele Flexi Box, care oferă posibilitatea ca destinatarul să își aleagă singur experiența preferată dintr-o selecție variată. Practic nu oferi, să zicem, un salt cu parapanta (mai ales dacă nu ești sigur că cealaltă persoană are sau nu rău de înălțime ????), ci o alegere între salt cu parapanta, zbor cu avionul, relaxare prin plutire, degustare de vin sau ciocolată sau alte câteva zeci de opțiuni. În concluzie, cu Flexi Box oferi atât o experiență inedită, cât și libertatea de alegere. Iar recent am lansat un pachet special de Crăciun (XMAS BOX) cu o selecție a celor mai apreciate experiențe, ce poate fi pus sub brad și care se transformă în emoții și momente memorabile chiar și pentru cei care ”au de toate” și cărora nu știm ce să le mai luăm.

Flexi Box este, de altfel, opțiunea preferată și în corporate pentru cadourile de final de an către angajați, clienți sau parteneri. De asemenea, pentru acest sezon avem o suită foarte creativă de teme experiențiale pentru petrecerile de final de an, de la unele inspirate de celebrele seriale Emily in Paris sau Bridgerton la Insula Iubirii, Iarna nu-i ca Vara sau … Nostalgia. Dar și de experiențe în echipă In or Out of Office, de la ateliere de cupcakes de Crăciun, până la ateliere de lumânărit sau decorațiuni, XMAS treasure-hunt, cooking workshops sau cină pe nevăzute și multe altele.

Ce planuri de viitor aveți pentru Complice.ro?

Complice.ro a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de aproape 850.000 euro, în creștere cu 98% față de 2022, marcând cel mai bun an de până acum, în special pe segmentul corporate. 

Pentru 2024, ne-am propus rezultate similare, chiar cu o ușoară creștere, care însă în contextul actual este pusă sub semnul întrebării, pentru că incertitudinea politică și socială ne-a afectat în plin sezon. 

În 2025 vom continua să dezvoltăm portofoliul de experiențe și avem deja discuții cu clienți corporate pe calendarul de evenimente pentru anul viitor. Ne concentrăm pe inițiative care să ofere angajaților bunăstare fizică și mentală, reflectând tendințele actuale din piață. 

De asemenea, ne propunem să extindem prezența noastră în regiune și la nivel național, diversificând opțiunile oferite clienților noștri. Ne dorim să fim un complice de încredere atât pentru companii, cât și pentru persoanele fizice, oferind experiențe memorabile și personalizate.

Oricâte roluri ai avea pentru afacerea ta, când trebuie să fii și bancher, te putem ajuta. Ai business banking online, simplu, și mai și de la ING. Adică o suită de produse și soluții care să-ți facă treaba mai ușoară. Să-ți ofere flexibilitate, indiferent că vorbim de credite fără garanții imobiliare, aplicație de POS mobil sau oferte negociate în prealabil de la parteneri de încredere. Hai pe ing.ro/imm și bucură-te cât ai clipi de business banking pentru afaceri mici și mijlocii.                                                

 

viewscnt
Afla mai multe despre
complice.ro interviu