Business-ul Beans&Dots, deschis în 2016, cu două cafenele sub acest brand, în Cișmigiu și Primăverii, ambele în capitală, și încă una pregătită să fie deschisă la finalul anului trecut, în cartierul Armenesc din centrul Capitalei, se extinde.
Una dintre probleme este însă generată de faptul că există foarte multe spații cu probleme în București pe care le descoperi târziu, spune, pentru Profit.ro, Alexandru Aron, co-fondator Beans&Dots.
Planurile de extindere ale brandului Beans&Dots vizează momentan doar Bucureștiul, însă nu este exclusă și deschiderea de cafenele în alte orașe în viitor.
CITEȘTE ȘI Ceapa dispare din meniuri Burger King, Taco Bell, KFC și Pizza Hut din America„Momentan, noi o să ne concentrăm pe a deschide mai multe spații în București. În afara orașului este destul de greu, cel puțin pentru noi, pentru că ai nevoie de un partener local. E foarte greu de recreat un astfel de concept fără un partener local, care să adere la valorile și la viziunea noastră și la modul nostru de a fi. Nu excludem extinderea în alte orașe, dar este condiționată de găsirea acestor parteneri.
Bucureștiul însă mai suportă cel puțin 10 cafenele Beans&Dots pentru că este un oraș îngrozitor de mare și are extrem de multe zone nedeservite de cafenele de specialitate. Și un lucru pe care l-am văzut în ultimii ani este că oamenii se reîntorc înspre consumul de proximitate, cumva din cauza traficului, lipsei de timp, convenience-ului. Dacă au opțiuni în jurul casei, o să le aleagă”, spune Alexandru Aron.
Cartierele, adaugă el, vor începe să joace un rol important în dezvoltarea tuturor business-urilor din HoReCa, mai important ca până acum.
CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii către două orașe apropiate României„Cred că foarte mare parte din consum poate fi ținut în cartiere, atâta timp cât le dai oamenilor opțiuni viabile care să le placă. A început deja timid, dar cred că va se va accentua această orientare a business-urilor de HoReCa către spații virgine, către cartiere”, precizează co-fondatorul Beans&Dots.
Pentru 2024, Alexandru Aron estima că cele două cafenele vor înregistra afaceri de 1,1 milioane euro, iar în 2025 vânzările ar putea depăși 1,5 milioane euro, odată cu deschiderea noii locații.
„Sunt îngrozitor de multe cafenele în București, dar asta nu înseamnă că și toate vor rezista. Este un business destul de volatil. Noi suntem pe piață de 9 ani. Am văzut foarte multe cafenele apărând și la fel de multe dispărând și apărând altele.
CITEȘTE ȘI FOTO Cum vor arăta stațiile de pe linia de metrou Eroilor - Piața Iancului, inclusiv la Cișmigiu și UniversitateSunt câțiva jucători mari pe piață care probabil că vor rămâne, restul cafenelelor micuțe, multe dintre ele sunt destul de femere. Dar da, în momentul ăsta, față de acum 9 ani, au apărut ca ciupercile după ploaie.
Pe de altă parte, ăsta e un lucru bun, pentru că, cu cât sunt mai multe ocazii de consum a cafelei de specialitate, cu atât oamenii sunt mai expuși la genul ăsta de produs și se duc mai mult în direcția asta și le este mult mai simplu să facă diferența și să înțeleagă ce o cafea de specialitate bună, ce nu e o cafea de specialitate, să-și definească mai bine ce așteaptă din punct de vedere produs și servicii.
CITEȘTE ȘI Nvidia a detronat, pentru scurt timp, Apple și a devenit cea mai valoroasă companie din lume, în urma unei creșteri record a acțiunilor alimentată de o cerere insațiabilă pentru noile sale cipuri AIDeci, concurența e întotdeauna bună, are rolul ei”, explică antreprenorul, care consideră că vor rezista pe piață cafenelele care sunt gândite ca un business.
„Atâta timp cât te uiți la cafenea ca la un business și ești atent la cifre și la tot ce înseamnă universul din jurul business-ului, ai destul de multe șanse să rămâi pe piață”, subliniază el.
Cele două cafenele Beans&Dots atrag în medie circa 300 de clienți pe zi.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Teilor Holding a venit iar cu obligațiuni și atrage 22 milioane lei„Piața de HoReCa e în cap. O să se ducă și mai rău în cap odată cu noile măsuri fiscale pe care ni le pregătește viitorul Guvern”, afirma Alexandru Aron chiar înainte ca Executivul să le decidă, adăugând că lipsa de predictibilitate a mediului fiscal, a personalului calificat și costurile foarte mari sunt principalele provocări prin care trec jucătorii din HoReCa în momentul de față.
Prețurile reprezintă iarăși o provocare pentru cei care au afaceri în domeniul ospitalității.
„Plecând de la chirie, materie primă, salarii, energie, costul de finanțare mare și greutatea din ce în ce mai mare de a transfera costurile astea clientului, pentru că nu poți să crești prețurile astea la infinit, că nu mai vine nimeni.
CITEȘTE ȘI FOTO Burger King intră în premieră într-un nou oraș din RomâniaUltima majorare forțată a fost în momentul în care au schimbat cota de TVA și au trecut cafeaua la 19%, ceea ce mi s-a părut oricum o stupizenie. Dacă ți-o vând boabe, ți-o vând cu 9% TVA, dacă ți-o prepar, e 19% TVA același produs. Este noaptea minții, iar asta s-a simțit în preț.
Față de 2023, cred că au crescut între 10 și 15% prețurile la cafea. Și da, din păcate vor fi creșteri și în viitor, depinde foarte mult de ce va face Guvernul mai departe și care vor fi măsurile fiscale.
Din păcate, prețul cafelei de specialitate a ajuns extrem de mare și este justificat. Adică, atunci când începi să tai din el și vezi cât e chiria, cât sunt salariile, cât sunt taxele, cât e materia primă, îți dai seama că nu poți să te duci cu prețul mai jos dacă nu schimbi ceva în modul de operare”, explică acesta.
CITEȘTE ȘI Apple - Experții în securitate cibernetică pot câștiga până la un milion de dolari dacă descoperă și raportează vulnerabilități ale structurii cloud folosite de Apple IntelligenceMarea oportunitate, adaugă el, stă în automatizarea proceselor repetitive.
„Cei care vor reuși să înlocuiască cât mai mult din munca umană cu roboți și tehnologie, s-ar putea să aibă un avantaj competitiv în viitor”, subliniază Alexandru Aron, co-fondator Beans&Dots.