Pentru grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer de mobilier din lume, cu cât sunt mai puține tarife comerciale cu atât mai bine, a declarat luni Jesper Brodin, directorul general de la la Ingka Group, entitatea care deține majoritatea magazinelor IKEA, într-un moment în care firmele se pregătesc pentru tarifele mari anunțate de Donald Trump, transmite Reuters.
'Noi, și cred că probabil toate companiile internaționale, beneficiem de pe urma tarifelor armonizate, și cu cât acestea sunt mai puține, cu atât mai bine, pentru că, la final, în orice țară cu tarife există riscul să fii nevoit, ca firmă, să le transferi pe seama consumatorilor', a spus Jesper Brodin la Forumul de la Davos.
Inflația și dobânzile ridicate au avut deja un impact 'negativ' asupra consumatorilor în ultimi ani, a mai spus Brodin, care a adăugat însă că vede unele semne ale îmbunătățirii cererii. 'Suntem destul de optimiști cu privire la perspectivă și vedem deja o modificare, în sensul că oamenii revin la ceea ce aș descrie drept o situație normală, când vine vorba de consum', a spus Jesper Brodin.
Ingka Group, entitatea care gestionează magazinele IKEA din 31 de țări și este responsabilă pentru 90% din vânzările globale ale IKEA, a raportat anul trecut o scădere a profitului anul și vânzărilor, după ce a redus prețurile în încercarea de a-i încuraja pe cumpărătorii speriați de inflație să revină în magazinele sale, scrie Agerpres
În schimb, subsidiara Ikea România a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor totale și un avans de 5% al comerțului online, în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), comparativ cu anul precedent. Compania a înregistrat o creștere a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele din România, marcând o majorare de 15% față de anul precedent, influențată și de deschiderea noului magazin din Timișoara în iunie 2023. Site-ul retailerului a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendința în creștere a consumatorilor de a face achiziții online.