Alertă ANPC după verificări în magazine - Cozonaci cu până la 21 de aditivi diferiți. Semne de întrebare legate de sintagma ”tradiționale” și ”de casă”

Retail   
Alertă ANPC după verificări în magazine - Cozonaci cu până la 21 de aditivi diferiți. Semne de întrebare legate de sintagma ”tradiționale” și ”de casă”

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au analizat în această perioadă mai multe sortimente de cozonaci.

Au descoperit produse care conțin până la 21 de aditivi diferiți, inclusiv în aluat, umplutură și glazură.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Imagini inedite - A fost deschis cel mai mare mall din Moldova CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini inedite - A fost deschis cel mai mare mall din Moldova

Ei au menționat că acest lucru ridică semne de întrebare legate de originea naturală, dar și calitatea produselor, mai ales în cazul celor prezentate drept ”tradiționale” sau ”de casă”.

”În perioada sărbatorilor pascale, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pune la dispoziție următoarea evaluare comparativă a informațiilor oferite consumatorilor pentru produsele tip cozonac, comercializate în marile lanțuri de retail din România. Au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci, produse de unități proprii sau furnizori din sectorul privat pentru rețele precum Carrefour, Auchan, Mega Image, Penny”, au transmis reprezentanții ANPC.

FOTO Burger King a deschis un nou restaurant în Iași CITEȘTE ȘI FOTO Burger King a deschis un nou restaurant în Iași

Ei au menționat că au identificat produse care conțin până la 21 de aditivi diferiți, inclusiv în aluat, umplutură și glazură, iar acest lucru ridică semne de întrebare privind originea naturală cât și calitatea produselor, mai ales în cazul produselor prezentate drept ”tradiționale” sau ”de casă”.

”Aducem în atenție faptul că numeroase produse utilizează premixuri fără a menționa proporția reală de ingredient activ (ex: nucă), ceea ce poate induce în eroare consumatorul cu privire la conținutul real al umpluturii. În unele cazuri, umpluturile nu sunt menționate în denumirea produsului, iar procentul efectiv de nucă este net inferior percepției create”, au mai transmis comisarii ANPC.

Ei mai atenționează că dacă în denumirea produsului se regăsesc ingrediente precum: nucă / rahat / stafide / cacao / mac trebuie ca în lista de ingrediente să se regăsească ponderea / cantitatea lor în produsul finit. Deopotrivă, indicarea cantității/ponderii în lista de ingrediente se menționează și în cazul în care ingredientele următoare: nucă/rahat/stafide/cacao/mac se regăsesc pe ambalaj evidențiate prin desene sau grafică.

FOTO Japonezii au premiat o fabrică din Craiova CITEȘTE ȘI FOTO Japonezii au premiat o fabrică din Craiova

Reprezentanții ANPC s-au referit și la etichetarea anumitor substanțe sau produse care provoacă alergii sau intoleranțe (alergeni)

”În orice cicumstanță consumatorului trebuie să i se furnizeze informații într-un mod complet și precis pentru a face o alegere în cunoștință de cauză . Menționarea alergenilor în lista ingredientelor nu este suficientă atâta timp cât nu sunt puși în evidență printr-un set de caracteristici grafice care îi diferențiază clar de restul listei de ingrediente, de exemplu prin font, stilul caracterelor sau culoarea de fond”, a mai transmis sursa citată.

Comisarii ANPC oferă mai multe sfaturi consumatorilor înainte de a cumpăra asemenea produse: citiți cu atenție eticheta de produs, aceasta ar trebui să ofere toate informațiile; achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute; personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor să se facă cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință; produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf și de insecte, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna.

SUA - Starbucks vine cu un nou cod vestimentar pentru angajați. Strategia noului manager CITEȘTE ȘI SUA - Starbucks vine cu un nou cod vestimentar pentru angajați. Strategia noului manager

De asemenea, produsele de patiserie trebuie să aibă menționate pe etichetă, obligatoriu, lista ingredientelor alergene, precum și prezența anumitor premixuri, în compoziție, sau a unor ingrediente care le înlocuiesc pe cele clasice.

Totodată, pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ambalaj.

viewscnt
Afla mai multe despre
cozonaci
paste