Autoritatea pentru concurență din Marea Britanie acuză Google de abuz de poziție dominantă în domeniul publicității online. Compania americană riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri globală.
Autoritatea britanică pentru Concurență și Piețe (CMA) a deschis investigația în mai 2022, iar recent a comunicat concluziile preliminare. Urmează ca Google să-și prezinte apărarea, înainte ca organismul să ia o decizie finală. Deja, gigantul american a răspuns că acuzațiile se bazează pe interpretări greșite ale tehnologiilor destinate advertisingului, scrie Biziday
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Concret, CMA acuză Google că, prin urmărirea activităților utilizatorilor de internet (prin modulele cookies) și plasarea de reclame țintite, compania și-a avantajat propriile produse și servicii. Organismul remarcă faptul că grupul are control asupra a trei aspecte importante ale lanțului de advertising: colectează date despre utilizatori, vinde spațiu publicitar și oferă un canal de legătură între agențiile de publicitate și editori.
Amenzile pentru încălcarea legilor concurenței pot ajunge la 10% din cifra de afaceri anuală, la nivel mondial, la fel ca în legislația Uniunii Europene. Potrivit Bloomberg, publicitatea online a fost principala sursă de venit a grupului Alphabet în 2022, cu venituri de 225 de miliarde de dolari.