România și Microsoft încep să introducă AI în școli și universități

IT&C   
România și Microsoft încep să introducă AI în școli și universități

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a decis lansarea în școli și universități a unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale.

„După o întâlnire cu conducerea Microsoft România, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a decis să implementeze un proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unități educaționale, pentru a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învățare al elevilor/studenților și procesul educațional, în general”, transmitte ministerul.

Urmărește-ne și pe Google News
Orange România anunță rezultatul verficărilor după ce hackerii au revendicat un nou atac cibernetic CITEȘTE ȘI Orange România anunță rezultatul verficărilor după ce hackerii au revendicat un nou atac cibernetic

Ministerul va stabili unitatea-pilot inițială, iar Microsoft România, împreună cu conducerea acestuia, își vor asuma implementarea proiectului.

„Inteligența Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcție de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educațional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul.

Zeekr, rivalul Tesla din China, va oferi gratuit un sistem avansat de asistență pentru șoferi CITEȘTE ȘI Zeekr, rivalul Tesla din China, va oferi gratuit un sistem avansat de asistență pentru șoferi

Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unitățile educaționale din țară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informației) și opționale (inclusiv de inteligență artificială) asociate revoluției tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenței artificiale în mediul educațional”, a afirmat Daniel David, citat în comunicat.

Potrivit acestuia, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului/studentului, care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral.

„Atenție însă, în viziunea mea, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care ‘lenevește’ elevul/studentul, și, foarte important de înțeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral.

România a pierdut, în favoarea Bulgariei, una din fabricile AI ale Europei. Poate obține însă o investiție de miliarde într-o gigafabrică CITEȘTE ȘI România a pierdut, în favoarea Bulgariei, una din fabricile AI ale Europei. Poate obține însă o investiție de miliarde într-o gigafabrică

Diverse țări au demarat deja astfel de proiecte, probabil cel mai recent exemplu fiind Estonia, care îl dorește chiar deja generalizat la nivelul întregului sistem de învățământ, așa că nu vreau ca România și sistemul nostru educațional să rămână în urmă”, a adăugat ministrul.

Recent, Adrian Georgescu, director Enterprise Commercial and Public Sector, Microsoft România, a atras atenția asupra riscurilor privind folosirea inteligenței artificiale, arătând că se poate crea o dependență tehnologică, dar și asupra faptului că zona educațională este cea mai expusă unor atacuri cibernetice.

„Societatea trebuie să se asigure că motoarele și instrumentele pe care copiii le folosesc sunt sigure”, afirmă Georgescu.

Director din Meta (Facebook), discuție internă cu angajații frustrați: Sunteți liberi să demisionați dacă nu vă place! CITEȘTE ȘI Director din Meta (Facebook), discuție internă cu angajații frustrați: Sunteți liberi să demisionați dacă nu vă place!

„Se poate crea o dependență tehnologică. Este foarte simplu acum să inițiezi o convorbire cu un robot care are un motor de inteligență artificială, să îți obții informațiile. Categoric, dintr-o perspectivă a timpului salvat și a eficienței de lucru, aici nu este nimic de comentat, ajungem într-o zonă de plusvaloare.

Dintr-o perspectivă a calității informației și a dependenței tehnologice care se creează, aici este o discuție puțin mai lungă. Dar un risc pe care îl văd și în vedem ca atare, al utilizării cumva necontrolate în zona de inteligență artificială este partea de decizie proprie. Vorbesc aici de capacitatea fiecăruia dintre noi de a lua o decizie informată”, a afirmat acesta, la Prima News.

Rusia se pregătește să interzică exportul de benzină CITEȘTE ȘI Rusia se pregătește să interzică exportul de benzină

Acesta a subliniat că în ceea ce îi privește pe copii, părinții și societatea în general trebuie să se asigure că motoarele și instrumentele pe care aceștia le folosesc pentru a accesa inteligența artificială sunt unele sigure. El explică faptul că, în contextul în care multe motoare de căutare sunt publice, datele personale, istoricul legat de căutări, sunt publice, și există riscuri legate de acest aspect.

„Zona educațională este cea mai expusă. Anul trecut numai, au fost înregistrate – nu am un raport pentru România, dar voi căuta – un raport pentru Statele Unite arată 2.500 de atacuri pe săptămână la nivelul mediului educațional, universități și școli. De ce? Pentru că sunt cele mai puțin protejate din perspectivă cibernetică. Și aici vorbim din perspectivă instituțională. Dar individuală? Cei mai mulți folosesc device-uri personale. Care este nivelul se securitate e un device personal? Aș tinde să spun că este limitat”, adaugă Adrian Georgescu.

ULTIMA ORĂ BNR a menținut dobânda cheie. Vede inflația peste țintă și în acest an CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BNR a menținut dobânda cheie. Vede inflația peste țintă și în acest an



El adaugă că trebuie folosite de motoare de căutare securizate și certificate pentru mediul educațional multe dintre ele fiind gratis.

viewscnt
Afla mai multe despre
microsoft
ai
scoli