Gigantul francez de telecomunicații Orange a anunțat un parteneriat cu OpenAI, starupul susținut de Microsoft, și cu Meta, compania mamă a Facebook, pentru a dezvolta modele de inteligență artificială personalizate, destinate să înțeleagă mai bine limbile regionale din Africa, transmite CNBC.
Orange colaborează cu OpenAI și Meta pentru a crea modele de AI personalizate, bazate pe modelele open-source Whisper și Llama, care pot fi adaptate pentru nevoi specifice și sunt capabile să înțeleagă limbile din Africa de Vest, care în prezent nu sunt recunoscute de majoritatea sistemelor de conversație automatizate, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele folosite pentru a antrena majoritatea algoritmilor de inteligență artificială provin în principal din Statele Unite, ceea ce poate face ca modelele să piardă contextul cultural și lingvistic în alte regiuni, cum ar fi Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a explicat Steve Jarrett, directorul AI la Orange.
Orange intenționează să înceapă în 2025 cu modele de AI care să încorporeze două limbi din Africa de Vest, Wolof și Pulaar, vorbite de aproximativ 16 milioane de oameni și, respectiv, șase milioane, în țări precum Senegal, Gambia și sudul Mauritaniei.
Modelele open-source vor fi disponibile extern, cu licență gratuită pentru utilizări non-comerciale, inclusiv în domenii precum sănătatea publică și educația, a declarat compania. Orange dorește să extindă această inițiativă pentru a acoperi toate cele 18 țări din Africa de Vest.
CITEȘTE ȘI Lăptăria cu Caimac – pe pierdere și la 9 luni. Compania reclamă efectul secetei: Din păcate, măsurile guvernamentale compensează doar într-o mică măsurăÎn plus, Orange se aliniază la conceptul de "AI suverană," care urmărește să ofere regiunilor control mai mare asupra infrastructurii tehnologice esențiale pentru sistemele de inteligență artificială, prin localizarea stocării și procesării datelor pentru a reflecta mai bine limbajul, cultura și istoria locale.
Pe lângă utilizarea AI pentru optimizarea rețelelor mobile și pentru a îmbunătăți serviciile de asistență pentru clienți, Orange se angajează să folosească AI ”responsabil”, evitând utilizarea modelelor de limbaj masive pentru orice problemă, din considerente legate de consumul ridicat de energie asociat acestora.