Google va modifica din nou prezentarea rezultatelor căutărilor pentru utilizatorii din Europa. Unele companii se plâng că motorul de căutare le dezavantajează, în timp ce UE investighează compania pentru un posibil abuz de poziție dominantă.
După prima ajustare a algoritmilor de afișare a rezultatului căutărilor, unele platforme de comparare a prețurilor, hoteluri, operatori de zboruri și comercianți cu amănuntul au reclamat că le-a scăzut traficul pe site. În aceste condiții, directorul departamentului juridic al Google a declarat că grupul a propus noi schimbări, printre care rubrici afișate în același format sau un nou format care să păstreze informațiile esențiale pe platformele respective (imagini, prețuri etc.), arată BiziDay.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Concomitent, compania controlată de grupul Alphabet va face un test în Germania, Belgia și Estonia. Astfel, când utilizatorul va căuta hoteluri, sub caseta de interogare nu va mai fi afișată poziționarea acestora pe hartă. În acest fel, va încerca să măsoare interesul utilizatorilor pentru site-urile hotelurilor.
Directorul departamentului juridic a apreciat că Google este reticentă în privința acestor modificări, pentru că “eliminarea funcțiilor utile nu aduce beneficii consumatorilor sau firmelor din Europa”. Comisia Europeană a răspuns că analizează propunerile. Un punct de vedere a fost dat și de asociația germană a hotelierilor: “Revenirea la linkurile albastre îngreunează concurența. Le diminuează vizibilitatea și le crește dependența de platformele-terțe care solicită comisioane semnificative, subminându-le profitabilitatea și sustenabilitatea”.
În același timp, amintește Reuters, Google este în vizorul autorităților europene pentru o posibilă încălcare a Regulamentului privind Piețele Digitale (DMA), adoptat anul trecut. Mai concret, Bruxelles-ul analizează dacă Google își avantajează alte servicii proprii, prin intermediul motorului său de căutare.