În contextul alegerilor prezidențiale și a campaniei susținute prin care candidatul independent Călin Georgescu s-a promovat pe rețeau TikTok, oficialii acesteia au declarat pentru Paginademedia.ro că au sesizat pe platformă mișcări încă din luna septembrie, dar nu au oferit detalii și nu au menționat vreun candidat.
„În raportul nostru din septembrie, am făcut public că am demontat o rețea care targeta audiența în limba română, însă nu avem dovezi care să sugereze că această rețea este legată de actuala campanie pentru președinție”, a declarat un oficial TikTok pentru Paginademedia.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții platformei nu au răspuns întrebărilor Paginademedia.ro dacă au constatat existența unui număr masiv de postări și conturi în favoarea lui Călin Georgescu sau de ce a permis postări în favoarea acestui candidat în ziua alegerilor.
„Călin Georgescu și-a făcut campanie pe mai multe platforme, și este deopotrivă inexact și înșelător să atribui activitatea doar platformei TikTok”, a precizat reprezentantul TikTok,
În 22 noiembrie, înaintea alegerilor prezidențiale, TikTok transmitea, într-un comunicat, „angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral și de a oferi un spațiu online sigur și responsabil pentru utilizatorii săi”.
„Cu o echipă globală de peste zeci de mii de experți în trust & safety, dintre care mai mult de 6.000 în UE, parteneriate strategice, resurse în aplicație (precum Centrul Electoral, Ghidul de Căutare și Etichetarea Videoclipurilor, care sunt active în prezent pentru alegerile din România) și inițiative de educație media, TikTok se dedică combaterii dezinformării și facilitării accesului la informații oficiale pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România. Conform celui mai recent Raport privind Aplicarea Regulilor Comunității pentru al doilea trimestru al anului 2024, 99,2% din conținutul cu dezinformări electorale a fost eliminat proactiv înainte de a fi raportat, iar 98,5% din acest conținut a fost eliminat în mai puțin de 24 de ore”.
În plus, afirma că „pentru a menține platforma în siguranță în perioada electorală, TikTok se concentrează pe trei piloni principali: aplicarea politicilor (precum combaterea dezinformării, eliminarea operațiunilor de influență ascunsă și gestionarea conținutului generat de AI), sprijinirea accesului la informații oficiale și colaborarea cu experți. În acest sens, TikTok colaborează cu ONG-ul local Funky Citizens pentru a ajuta comunitatea să navigheze în siguranță pe platformă și să se protejeze împotriva potențialelor dezinformări în perioada alegerilor”.
CITEȘTE ȘI Austria îi adresează o invitație lui Trump pentru negocieri de pace privind Ucraina, amintind tradiția diplomatică a VieneiTot în comunicatul din 22 noiembrie, TikTok anunța „măsuri stricte împotriva publicității politice și influenței ascunse”. „TikTok aplică măsuri stricte și reguli clare pentru a asigura o experiență online echitabilă. Platforma interzice publicitatea politică, promovarea plătită a conținutului politic și strângerea de fonduri de către conturile guvernamentale sau politice. În prima jumătate a anului 2024, 1.327 de reclame au fost eliminate în Spațiul Economic European pentru încălcarea politicilor platformei privind dezinformarea de mare risc, informațiile medicale false, teoriile conspirației, conținutul sintetic și manipulat, precum și conținutul politic”.
Mesajele lui Călin Georgescu au fost răspândite pe platformă prin zeci de conturi.
„Experții TikTok lucrează continuu pentru a identifica și bloca operațiuni de influență ascunsă, inclusiv conturi false, eforturi de influență străină și campanii de dezinformare care vizează procesele electorale, inclusiv cele din țările europene, pentru a asigura că mesajele electorale reflectă cu adevărat intențiile utilizatorilor. Platforma interzice conturile care încearcă să adopte astfel de comportamente, ia măsuri împotriva celor pe care le evaluează ca fiind parte dintr-o rețea și le raportează periodic în Centrul de Transparență TikTok. Odată cu interzicerea acestor conturi, orice conținut postat de acestea este, de asemenea, eliminat – la fel ca în cazul oricărui cont interzis. TikTok consultă în mod regulat experți terți, precum și Consiliile Consultative TikTok globale de Conținut și Siguranță, ale căror recomandări îi ajută să își îmbunătățească politicile și să înțeleagă contextul regional. Mai mult, platforma oferă actualizări regulate și detaliate despre operațiunile de influență ascunsă (CIO) pe care le elimină. TikTok a făcut public un nou raport dedicat transparenței privind CIO, disponibil în Centrul de Transparență, cu informații noi despre operațiunile pe care le-a eliminat anterior și care au încercat să revină pe platformă prin intermediul unor conturi noi”, se arată în comunicat.