Facebook, deținută de Meta Platforms, X, a lui Elon Musk, YouTube, parte a Google, și alte companii tehnologice au convenit să facă mai mult pentru a aborda discursul instigator la ură online, conform unui cod de conduită actualizat, care va fi acum integrat în regulile tehnologice ale UE, a declarat luni Comisia Europeană, citată de Reuters.
Alți semnatari ai codului voluntar instituit în mai 2016 sunt Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, serviciile pentru consumatori găzduite de Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok și Twitch, scrie News.ro.
”În Europa nu există loc pentru ura ilegală, fie offline, fie online. Salut angajamentul părților interesate față de un cod de conduită consolidat în temeiul Digital Services Act (DSA)”, a declarat comisarul UE pentru tehnologie Henna Virkkunen.
DSA cere companiilor de tehnologie să facă mai mult pentru a combate conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor. Conformitatea cu codul actualizat ar putea influența aplicarea legii de către autoritățile de reglementare, au spus oficialii UE.
Conform codului revizuit, companiile s-au angajat să permită entităților non-profit sau publice cu expertiză în discursul ilegal de ură să monitorizeze modul în care examinează notificările privind discursul instigator la ură și să evalueze cel puțin două treimi din aceste notificări primite de la acestea în termen de 24 de ore.
Companiile vor lua, de asemenea, măsuri, cum ar fi utilizarea instrumentelor de detectare automată pentru a reduce discursul instigator la ură pe platformele lor și vor furniza informații despre rolul sistemelor de recomandare și raza organică și algoritmică a conținutului ilegal înainte de eliminarea acestuia. Ele vor prezenta date la nivel de țară, defalcate în funcție de clasificarea internă a discursului instigator la ură, cum ar fi rasa, etnia, religia, identitatea de gen sau orientarea sexuală.