Revolut continuă să crească în mod rapid numărul de clienți în România și ar putea depăși în curând Banca Transilvania la acest capitol. Din decembrie, Revolut va opera în România printr-o sucursală locală, parte din strategia companiei de a deschide sucursale în țările în care operează, explică Antoine Le Nel, directorul responsabil cu creșterea și marketingul, membru în comitetul executiv al companiei. Revolut urmărește să-și crească nu doar portofoliul de conturi, ci și să intre mai adânc în piața creditelor, dominată de băncile tradiționale.
„Creștem semnificativ mai repede decât oricine din industrie!”, spune Antoine Le Nel.
La jumătatea anului, Revolut anunța 2,1 miliarde de euro venituri, 0,5 miliarde de euro profit net și 12 milioane de clienți noi – circa 1,5 milioane de clienți noi în fiecare lună.
„E o afacere scalabilă. Dar avem nevoie de operațiuni mai puternice la nivel local. Și parte din acest lucru este să deschidem sucursale locale, să fim o bancă locală. Cred că este încă o percepție că Revolut operează încă prin licența din Lituania, ceea ce așa e”, spune Le Nel.
„Vrem să fim văzuți ca o bancă românească, vrem să fim văzuți ca o bancă poloneză, vrem să fim văzuți ca o bancă germană și așa mai departe”, adaugă oficialul Revolut.
Recent, Revolut a deschis mai multe sucursale, în special în Irlanda, Olanda, Spania, Germania.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu se pregătește să deschidă toate loturile unei autostrăzi„România este a doua piață pentru Revolut, cu 4 milioane de clienți, după Marea Britanie. Numărul acestora crește cu circa 100.000 pe lună. După numărul de clienți, Revolut este a deja a doua cea mai mare bancă de pe piața românească”, spune Mariia Lukash, directarea responsabilă cu creșterea în regiunea Europei Centrale și de Est.
Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, avea 4,3 milioane de clienți activi la jumătatea anului.
„Vrem să creștem în continuare numărul de utilizatori, dar există încă o lacună în ceea ce privește faptul dacă Revolut e sau nu banca principală. Și aici e provocarea. Știm că trebuie să fim mai mult o bancă locală și să ne extindem portofoliul, să fim one stop shop”, spune Le Nel.
În România, Revolut a crescut mult în principal ca urmare a ofertei de schimb valutar avantajos pentru clienți și comisioanelor reduse la tranzacții, explică Le Nel. Modelul de preț al Revolut era în opoziție cu cel al băncilor clasice, care între timp au venit însă cu oferte mai competitive pentru clientelă. Se simte amenințată Revolut cu pierderea unei surse de venit? „Nu suntem îngrijorați”, spune Le Nel, care vorbește despre diversificarea surselor de venit.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT ANAF a publicat Ghidul privind anularea unor obligații bugetareTranzacțiile valutare nu mai sunt principala sursă de venit a Revolut. Sursele de venituri ale Revolut la nivel global sunt dispuse astfel: 559 de milioane de euro din carduri, 575 de milioane de euro din dobânzi, 454 din schimb valutar și instrumente de administrarea averii și 280 de milioane din abonamente.
Clienții încep să folosească conturile din ce în ce mai mult pentru tranzacțiile de zi cu zi, inclusiv cei din România, care realizează în medie 19 tranzacții pe lună, din care 80% sunt pe piața internă.
„Suntem într-o tranziție de la serviciul pe care îl folosești pentru schimbul valutar și cardul pe care îl folosești în călătorii spre principalul cont folosit de clienți pentru tranzacții”, spune Gabriela Simion, manager general al Sucursalei Revolut Bank UAB România.
Revolut se așteaptă să raporteze pentru România active de 1,5 miliarde de euro al începutul anului viitor. Comparativ cu piața, volumul ar fi undeva la o cotă de piață de 1% sau locul 17.
Antoine Le Nel spune că Revolut urmărește să extindă portofoliul de credite, care acum e subțire, având în vedere că serviciile băncii au fost utilizate mai mult pentru cash management până acum.
CITEȘTE ȘI O britanică a aflat după 48 de ani de ce nu a primit răspuns la o cerere de angajareLe Nel vorbește de modelul băncilor comerciale clasice, care își extrag o mare parte din venituri din diferențialul de dobândă între credite și depozite și semnalizează că vrea o felie din această afacere.
„Deja avem clienții, avem nevoie să ne extindem”, spune Le Nel.
„Avem o afacere exponențială. Dar ar trebui să fie și mai exponențială. Să fie acea senzație de inevitabilitate că Revolut vine și se extinde. Credem că Revolut are potențialul de a fi platforma globală pentru toate serviciile financiare”, adaugă el.
Pentru Revolut trec aproape trei ani de la momentul în care a început demersurile pentru a înființa sucursala din România și cel în care va începe operațiunile, ceea ce a atras nemulțumirea băncii centrale.
Le Nel spune că și-ar fi dorit ca Revolut să înființeze mai rapid sucursalele dar că lucrurile au trebuit să fie prioritizate.
Ce se schimbă cu începerea operațiunilor sucursalei românești? Dar cu popririle?
Toți clienții vor fi mutați pe sucursala românească, dar își vor păstra cardurile și istoricul tranzacțiilor, se va modifica doar numărul IBAN pentru conturile în lei, explică Gabriela Simion.
Creditele vor fi în continuare acordate prin banca din Lituania.
CITEȘTE ȘI O echipă de studenți din Elveția a dezvoltat un robot săltăreț cu trei picioare pentru explorarea asteroizilorCe se întâmplă cu popririle de la Fisc? Vor putea autoritățile românești să blocheze conturile din decembrie?
„Chiar și acum autoritățile pot face acest lucru (să pună popriri n. red.). Și acum raportăm autorităților din România”, spune Gabriela Simion.
„E un mit!”, adaugă Le Nel, cu privire la faptul că Fiscul românesc n-ar fi putut până acum să blocheze conturilor celor cu datorii la stat.
Totuși, ceva se va schimba din decembrie.
„Când vine vorba de popriri, trebuie să o facă prin Lituania. Acum va fi prin România”, completează Simion.
Când vor veni creditele ipotecare de la Revolut?
Clienții care vor credite ipotecare de la Revolut trebuie să mai aștepte. Oficialii băncii sunt că există impedimente legale care ar face ca procesul să nu poată fi oferit fără „fricțiuni”, precum restul serviciilor.
CITEȘTE ȘI Turiștii americani veniți în Europa, șocați de capacele de plastic atașate de sticle. ”Ce mă zgârie pe față?"Despre ce e vorba?
Actele notariale trebuie semnate și în prezența unui reprezentant al băncii, explică Gabriela Simion. Cum Revolut nu are agenții și agenți, ca băncile clasice, nu există astfel de angajați care să semneze actele în numele băncii. Astfel, faptul că procesul nu este realizabil integral online nu se potrivește cu modul în care Revolut operează. Compania spune că se uită la soluții alternative - dar și că ar fi nevoie de o schimbare a legislației, însă precizează că nu a făcut până acum niciun demers în acest sens.