Vânzările de vehicule pe piața chineză au crescut în ritm anual cu 1,3% în perioada ianuarie - februarie 2025, pe fondul majorării subvențiilor, care au alimentat cererea pe cea mai mare piață auto din lume, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA), transmite Reuters.
Vânzările de automobile tind să arate fluctuații mari în primele două luni ale anului, în contextul modificării perioadei în care se celebrează Anul Nou Lunar, care anul acesta a început în ianuarie, față de februarie anul trecut, scrie Agerpres.

În februarie, vânzările de automobile în China au crescut în ritm anual cu 26,1% (la 1,41 milioane de unități), după un declin de 12% în ianuarie, conform datelor CPCA.
Programul prin care se subvenționează achiziționarea unui vehicul nou în schimbul celui vechi a acoperit până acum în acest an un milion de autoturisme, a anunțat săptămâna trecută ministrul Comerțului, Wang Wentao. În urma programului de subvenții, derulat atât la nivel central cât și local, ar urma să fie achiziționate anul acesta 15 milioane de autoturisme, a afirmat Cui Dongshu, secretar general al CPCA. Anul trecut, cumpărătorii au achiziționat prin programul de subvenții 6,8 milioane de vehicule, iar 60% din consumatori au optat pentru vehicule propulsate cu forme noi de energie (NEV).
Vânzările de mașini electrice și hibride plug-in au crescut cu 79,7% în februarie, reprezentând 48,8% din totalul vânzărilor. Pe ansamblul acestui an, vânzările de vehicule propulsate cu forme noi de energie ar urma să reprezinte 57% din totalul vânzărilor, de la 47% anul trecut.
Pe fondul extinderii războiului prețurilor pe piața auto din China, în februarie BYD a dotat modelele Ocean și Dynasty cu sistemele avansate de asistență la volan, fără costuri suplimentare. Rivalii, inclusiv Geely și Leapmotor (sprijinit de Stellantis) au urmat exemplul cu mașini electrice smart accesibile. Toyota, a cărei cotă de piață în China a scăzut la 6,7% în 2024, de la 8% în 2023, a început săptămâna trecută să vândă un model electric smart la un preț de 20.000 dolari.
Xiaomi, al treilea producător mondial de smartphone-uri, care anul trecut a lansat primul său EV, a vândut luna trecută 23.728 mașini electrice, în timp ce livrările Tesla au scăzut la 26.777 unități, cel mai redus nivel din noiembrie 2022.
În februarie, exporturile de automobile chineze au crescut cu 11%, după un avans de 3% în ianuarie.

În 2024, vânzările de automobile electrice și hibride în China au înregistrat un avans de 40,7%, comparativ cu 2023, potrivit cifrelor publicate recent de CPCA, care confirmă avansul gigantului asiatic într-un sector susținut puternic de autoritățile de la Beijing.
Un număr record de 10,899 milioane de automobile hibride și electrice au fost vândute pe piața chineză în 2024, potrivit datelor CPCA. Acestea au reprezentat 47% din toate cele 22,894 milioane de vehicule vândute în China în 2024.
Piața chineză de automobile electrice și hibride a cunoscut o creștere fulminantă în ultimii ani, unul dintre motive fiind și subvențiile generoase oferite de Beijing.
Însă încetinirea activității în a doua economie mondială, care se resimte și asupra cheltuielilor de consum, antrenează o concurență acerbă între producătorii chinezi de automobile.