Ford finanțează cu 4,4 miliarde de euro activitățile din Europa. "Un angajament clar față de afacerile europene!"

Auto/Transporturi   
Ford finanțează cu 4,4 miliarde de euro activitățile din Europa. "Un angajament clar față de afacerile europene!"

Ford Motor Co. a decisă să-și echilibreze situația financiară a filialei europene printr-o finanțare care „să asigure stabilitatea financiară” a unității Ford Werke GmbH, care produce în prezent mașinile electrice din Europa, și a business-ului regional Ford.

Ford a injectat 4,4 miliarde de euro în activitățile din Europa, bani destinați în primul rând finanțării datoriilor uzinelor Ford din Germania. Compania spune că banii vor fi utilizați și pentru „un plan de afaceri multianual care vizează sprijinirea eforturilor de restructurare în curs”.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum vor afecta tarifele lui Trump producătorii germani de mașini CITEȘTE ȘI Cum vor afecta tarifele lui Trump producătorii germani de mașini

În prezent, activitatea Ford în Europa se axează în special pe două unități de producție, Koln și Valencia, la care se adaugă fabrica din Saarlouis, ce va înceta producția în luna noiembrie a acestui an. O a patra fabrică, cea din Craiova, nu mai aparține Ford, ci parteneriatului Ford Otosan, în care compania americană deține doar 40% din acțiuni.

„Cu noul capital pentru filiala noastră germană, impulsionăm transformarea afacerii noastre în Europa și ne consolidăm competitivitatea cu o nouă gamă de produse”, a declarat John Lawler, vicepreședintele Ford Motor Company. „Pentru a avea succes în Europa pe termen lung, trebuie să continuăm să ne simplificăm structurile, să reducem costurile și să creștem eficiența.”

Vânzările Tesla s-au prăbușit și în China. Compania speră să se redreseze cu Model Y facelift CITEȘTE ȘI Vânzările Tesla s-au prăbușit și în China. Compania speră să se redreseze cu Model Y facelift

Ford a investit în ultimii ani circa 2 miliarde de euro pentru modernizarea fabricii din Koln, locul în care sunt produse cele două modele electrice compacte, Explorer și Capri, care marchează practic începutul tranziției Ford la propulsia electrică, în Europa.

Împreună cu Ford Puma Gen-E, fabricat la Craiova de Ford Otosan, și cu vehiculele comerciale ușoare, produse de aceeași Ford Otosan în Turcia, constructorul american aliniază acum în showroom-uri mai multe mașini electrice decât cu combustie.

Problema este, însă, generată de evoluția imprevizibilă a pieței, care a adus o scădere importantă a cererii pe acest segment și, ca urmare, vânzări mult mai mici decât cele anticipate, pe segmentul electric. În consecință, veniturile Ford Europe au fost mult mai mici decât cele prognozate, iar uzina din Koln a avut nevoie de finanțarea datoriilor.

GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță CITEȘTE ȘI GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

„Această finanțare este un angajament clar al Ford față de afacerile sale europene. În același timp, este esențial ca toate părțile interesate – industria, factorii de decizie politică, sindicatele și partenerii sociali – să lucreze împreună pentru a asigura viitorul industriei europene de automobile. În special, avem nevoie de o agendă politică clară în Europa, care să promoveze adoptarea mașinilor electrice și să alinieze cererea consumatorilor la obiectivele europene de emisii”, a mai transmis vicepreședintele Ford, John Lawler, care a devenit în urmă cu o săptămână membru al ACEA, asociația industriei auto din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford europe
john lawler
fabrica ford koln