Traton, divizia de camioane a VW, creștere de venituri și profit operațional. Compania anticipează o scădere a cererii de camioane la nivel global, în 2025

Auto/Transporturi   
Traton, divizia de camioane a VW, creștere de venituri și profit operațional. Compania anticipează o scădere a cererii de camioane la nivel global, în 2025

Mărcile de camioane Scania, VW Truck & Bus și MAN, parte a grupului Traton, au reușit să-și majoreze veniturile consistent în 2024, deși vânzările s-au menținut la nivelul anului anterior. Rentabilitatea companiei a crescut ușor, pe fondul majorării profitului operațional.

Veniturile din vânzări ale Traton, divizia de camioane și autobuze a VW Group, au crescut la 47,5 miliarde EUR, având un nivel aproximativ constat al comenzilor (scădere de -1%). Compania anunțase anterior un volum de vânzări de 334.215, mai mic cu doar 4.000 de unități față de anul precedent. Divizia de autobuze a înregistrat un avans de 8% al comenzilor, cu o scădere de -6% a livrărilor.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Umbrărescu câștigă, cu sprijin din Bosnia -Herțegovina, cel mai lung lot din Autostrada Unirii CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu câștigă, cu sprijin din Bosnia -Herțegovina, cel mai lung lot din Autostrada Unirii

Rezultatul operațional ajustat al activității mărcilor Scania, MAN, VW Truck & Bus și Navistar s-a îmbunătățit cu 350 milioane EUR, până la 4,4 miliarde EUR, cu o rentabilitate operațională ajustată de 9,2%, în creștere de la 8,6% în anul anterior, peste intervalul prognozat (8 – 9 procente).

Compania spune că, deși s-a confruntat cu un mediu de piață „care a fost uneori dificil” a avut parte de „o piață favorabilă și un mix de produse mai bun”. Datorită volumului crescut divizia Financial Services și-a crescut veniturile din vânzări cu 22%, până la 1,9 miliarde EUR (2023: 1,6 miliarde EUR).

FOTO Wizz Air - zboruri cu echipaje formate exclusiv din femei inclusiv pe ruta României CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air - zboruri cu echipaje formate exclusiv din femei inclusiv pe ruta României

Christian Levin, CEO al Traton Group, spune că anul a fost plin de „repere semnificative” și amintește de introducerea sistemului modular Traton.

Interesantă este evoluția pe segmentul electric, care a înregistrat o scădere ușoară în 2024, dar are în prezent o creștere cu aproape 60% a comenzilor, ajungând la puțin sub 4.000 de vehicule electrice, ceea ce face compania foarte optimistă în privința acestui segment.

„Uniunea Europeană a transmis recent un semnal clar prin alocarea de 422 de milioane EUR pentru a sprijini infrastructura de încărcare în cadrul programului său de finanțare Facilitatea de infrastructură pentru combustibili alternativi (AFIF), acordând aproximativ 112 milioane EUR parteneriatului Milence. În calitate de președinte al Consiliului pentru vehicule comerciale ACEA, mă voi asigura că rămânem pe această cale.

Pentru că este calea corectă către un viitor durabil. GRUPUL TRATON va continua să-și joace rolul în sprijinirea Acordului de la Paris. Cu toate acestea, avem nevoie de un cadru clar și de sprijinul factorilor de decizie, în special pentru creșterea energiei electrice verzi, a capacității rețelei și a infrastructurii de încărcare”, spune Christian Levin, care conduce comisia de vehicule comerciale a ACEA.

DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață CITEȘTE ȘI DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață

Scania a înregistrat venituri din vânzări de 18,9 miliarde EUR (2023: 17,9 miliarde EUR) în anul fiscal 2024, în primul rând datorită creșterii foarte puternice a afacerii din America de Sud. Rentabilitatea operațională ajustată a vânzărilor a urcat la 14,1% (2023: 12,7%), cu 1,4 puncte procentuale mai mare decât în ​​anul precedent.

MAN Truck & Bus și-a menținut profitul operațional la un nivel apropiat de cel anterior, 7,2% (2023: 7,3%), dar a înregistrat o scădere a veniturilor din vânzări de 7%, care au totalizat 13,7 miliarde EUR (2023: 14,8 miliarde EUR). Marca a raportat un declin de 17% al vânzărilor la 96.000 de vehicule (2023: 116.000).

Brandul de camioane american International (fostul Navistar) și-a crescut veniturile cu 1%, până la 11,1 miliarde EUR (2023: 11,0 miliarde EUR) și rentabilitatea operațională ajustată a vânzărilor cu 0,5 puncte procentuale, până la 7,1% (2023: 6,6%).

FOTO Otokar deschide filială în România după ce a câștigat un contract masiv pentru furnizarea de autovehicule 4x4 tactice blindate, cel mai mare export de astfel de vehicule al Turciei CITEȘTE ȘI FOTO Otokar deschide filială în România după ce a câștigat un contract masiv pentru furnizarea de autovehicule 4x4 tactice blindate, cel mai mare export de astfel de vehicule al Turciei

Volkswagen Truck & Bus și-a crescut veniturile din vânzări în 2024 cu 18%, până la 2,9 miliarde EUR (2023: 2,5 miliarde EUR), în timp ce rentabilitatea operațională ajustată a vânzărilor a crescut cu 3,2 puncte procentuale la 12,0% (2023: 8,8%). Vânzările au crescut cu aproape un sfert, până la 45.800 de vehicule (2023: 37.200), comenzile primite au crescut cu până la 45%, până la 48.900 de vehicule (2023: 33.700).

Compania spune că anticipează o scădere a impulsului economic global în 2025, cu o scădere a cererii de camioane pe piețele principale, respectiv o evoluție între ‒5% și +5% a vânzărilor, un interval avansat și pentru veniturile din vânzări, cu un randament între 7,5 – 8,5%.

Consiliul Executiv și de Supraveghere al TRATON SE va propune Adunării Generale Anuale pentru anul fiscal 2024 un dividend de 1,70 EUR (2023: 1,50 EUR) per acțiune. Aceasta corespunde unei plăți totale de 850 de milioane EUR (2023: 750 de milioane EUR).

viewscnt
Afla mai multe despre
traton
vw
man
scania
vanzari camioane