Extrem de dorit și cumpărat la generațiile anterioare, motorul diesel lipsește cu desăvârșire din oferta noii generații Dacia Duster. Dar asta doar în Uniunea Europeană, unde emisiile de CO2 ridicate și normele de poluare Euro 6 nu mai permit celor de la Dacia să vândă acest motor. În schimb, frații noștri de peste Prut tocmai au anunțat că vine noul Duster diesel, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia Duster 3 va avea motor diesel, dar românii nu vor putea cumpăra această motorizare decât în condiții complicate. Dacia a anunțat noul Duster diesel în rețeaua de dealeri din Republica Moldova, care completează astfel gama pe care o cunoaștem de pe piața din România.

Prețul noii motorizări va fi de 20.980 euro, preț de pornire, la care se vor adăuga eventualele opțiuni. Această versiune de motorizare este mai ieftină cu 2.500 de euro decât cea cu motorul 1.2 litri TCe 130 4x2. Nu știm deocamdată dacă va fi disponibil motorul 1.5 dCi și cu tracțiune integrală, în acest caz prețul urmând să fie ceva mai mare.
„Momentul mult așteptat a sosit! Noua Dacia Duster cu motorizare DIESEL este disponibilă pentru precomenzi”, este mesajul Dacia în Moldova, văzut de Profit.ro.
Clienții moldoveni sunt norocoși și pentru că încă mai pot comanda vechiul Duster, de asemenea echipat cu motoare diesel. Duster 2 nu mai poate fi fabricat în UE, ca urmare a intrării în vigoare a noilor norme GSR 2, referitoare la sistemele de siguranță ale mașinii.
Duster 2 are un preț care începe de la 18.580 euro, pe piața din Moldova, în echiparea de bază, și ajunge până la 23.880 euro, în echiparea Extreme 4x4.

Duster diesel a fost lansată, în urmă cu câteva zile, și în Maroc, pe piața pe care Dacia are cea mai mare cotă din lume, mai mare chiar decât în România.
Noul Duster Diesel poate fi comandat în rețeaua Dacia din această țară începând de la 21.500 de euro, motorul fiind, la fel ca în Moldova, același 1.5 dCi de 115 CP.

Dacia a înlocuit, pe piețele din UE, motorizările diesel cu motoare hibrid, din familia mild-hybrid, cu arhitectură pe 48 de volți, și cu motoare full-hybrid, cu arhitectură pe 220 volți.
Acestea din urmă reușesc să obțină un consum comparabil cu cel al motoarelor diesel, dar cu emisii poluante mult mai reduse și cu puteri și cuplu de asemenea mai mari.
Chiar dacă în prezent motorul full-hybrid nu poate fi comandat cu o tracțiune integrală, Dacia pregătește pentru anul viitor o versiune mild-hybrid automată și cu un sistem de tracțiune e-4WD, ceea ce înseamnă că puntea spate va dispune de un motor electric, acționat de bateria de 48 de volți.

Modelul Duster va continua să fie vândut și cu motoare diesel în restul lumii, dar nu sub sigla Dacia, ci sub cea a Renault. Marca franceză va produce Duster în Turcia, în uzina din Bursa, iar de acolo mașina va fi exportată pe toate piețele internaționale pe care Renault este prezentă.