Administrația președintelui Donald Trump va lua măsuri pentru a reduce impactul tarifelor sale pentru automobile marți, prin reducerea unor taxe impuse asupra pieselor străine din automobilele fabricate pe piața internă și prin împiedicarea suprapunerii tarifelor pentru automobilele fabricate în străinătate, au declarat oficialii, potrivit Reuters.
”Președintele Trump construiește un parteneriat important atât cu producătorii auto naționali, cât și cu marii noștri lucrători americani”, a declarat secretarul pentru comerț Howard Lutnick într-o declarație a Casei Albe.

”Acest acord este o victorie majoră pentru politica comercială a președintelui prin recompensarea companiilor care produc pe plan intern, oferind în același timp piste producătorilor care și-au exprimat angajamentul de a investi în America și de a-și extinde producția internă”, scrie News.ro
Wall Street Journal a fost primul care a raportat această evoluție. Producătorii de automobile au declarat mai devreme luni că se așteptau ca Trump să acorde o scutire de la tarifele auto înainte de călătoria sa în Michigan, unde se află cei trei producători de automobile din Detroit și peste 1 000 de furnizori auto importanți.
Săptămâna trecută, o coaliție de grupuri din industria auto americană l-a îndemnat pe Trump să nu impună tarife de 25% pentru piesele auto importate, avertizând că acestea ar reduce vânzările de vehicule și ar crește prețurile. Trump declarase anterior că intenționează să impună tarife de 25% pentru piesele auto cel târziu la 3 mai.
„Tarifele asupra pieselor auto vor bulversa lanțul global de aprovizionare cu automobile și vor declanșa un efect de domino care va duce la creșterea prețurilor la automobile pentru consumatori, la scăderea vânzărilor la dealeri și va face ca întreținerea și repararea vehiculelor să fie mai scumpe și mai puțin previzibile”, au afirmat grupurile din industrie în scrisoare.

Scrisoarea grupurilor care reprezintă General Motors (GM.N), deschide o filă nouă, Toyota Motor, Volkswagen (VOWG.DE), deschide o filă nouă, Hyundai (005380.KS), deschide o filă nouă și altele, a fost trimisă reprezentantului SUA pentru comerț Jamieson Greer, secretarului Trezoreriei Scott Bessent și lui Lutnick de la Comerț.
"Majoritatea furnizorilor auto nu sunt capitalizați pentru o întrerupere bruscă indusă de tarife. Mulți sunt deja în dificultate și se vor confrunta cu opriri ale producției, concedieri și faliment„, se adaugă în scrisoare, menționându-se că ”este suficient ca eșecul unui singur furnizor să ducă la oprirea liniei de producție a unui producător auto".