Totul despre Dacia Duster 4x4 Hybrid cu cutie automată: ce motor va avea, când va fi lansată și cât poate costa

Totul despre Dacia Duster 4x4 Hybrid cu cutie automată: ce motor va avea, când va fi lansată și cât poate costa
scris astăzi, 00:36

Dacia Duster nu a avut niciodată o transmisie automată cu tracțiune 4x4 integrată. Toate versiunile cu tracțiune integrală au fost manuale, în timp ce cutiile automate au avut tracțiune doar pe două roți. Anul 2025 va aduce o schimbare radicală din acest punct de vedere, iar detaliile neoficiale pe care le are Profit.ro în acest moment sunt destul de cuprinzătoare.

Începând din acest an, Dacia Duster va putea fi comandat cu un nou motor însoțit de o transmisie automată cu tracțiune 4x4. Informația a fost confirmată în mai multe rânduri de CEO-ul Dacia, Denis le Vot, ultima dată chiar în conferința de prezentare a rezultatelor de vânzări pe 2024.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Softronic modernizează locomotive CFR Călători. Cum arătau și cum arată acum CITEȘTE ȘI FOTO Softronic modernizează locomotive CFR Călători. Cum arătau și cum arată acum

Pe lângă cele două trăsături anunțate, motorul va fi hibrid și avea și opțiune de alimentare GPL inclusă, ceea ce face din acest propulsor unul dintre cele mai complexe pe care Duster le-a oferit vreodată în cele trei generații ale sale.

Ce înseamnă, însă, viitorul motor

Capacitatea cilindrică va fi de 1.2 litri, similar cu o parte dintre motoarele de pe Duster și Bigster. Această capacitate se va extinde pe modelele mărcii, pentru că oferă un raport optimizat performanțe/emisii, astfel încât să poată respecta noile ținte de emisii și viitoarele norme Euro 7.

FOTO - TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne CITEȘTE ȘI FOTO - TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne

Motorul va fi similar cu cel de pe actuala versiune 4x4 manual, adică electrificat în arhitectură mild-hybrid, pe 48 de volți, dar cu unele modificări importante. În acest moment, cifrele de pe motorul existent 1.2 TCe 130 arată un consum mixt de 6,1 litri/100 km, respectiv, emisii de 136 g/km, în regim WLTP și este posibil să avem valori destul de apropiate și pe viitorul model, datorită combinației de tehnologii.

Cutia automată va fi una de tip dublu-ambreiaj (EDC) cu șase rapoarte, fără să fie vorba despre o cutie electrificată, așa cum este cazul la hibridul 1.6 140. Există informații privind introducerea acestei cutii automate și pe alte versiuni de motorizare ale motorului de 1.2 litri, 3 cilindri.

Odată ce va fi conectat cu o cutie automată, consumul de carburant va crește, la fel și emisiile de CO2, astfel că Dacia a decis să folosească acest motor electrificat în combinație cu un circuit paralel alimentat cu GPL. În acest fel, emisiile declarate vor fi mai mici, ceea ce va ajuta rezultatele oficiale WLTP. În plus, șoferul va avea la dispoziție o autonomie uriașă, de peste 1000 km, similar cu un full-hybrid. Practic, putem vorbi despre o combinație între noul ECO-G de 1.2 litri și noul 1.2 TCe mild-hybrid, o cutie automată și tracțiunea integrală.

FOTO Tranzacție surpriză: Dealerul Ferrari din România, lansat de fostul ministru Bazac - cumpărat de canadieni. Prima lor investiție în Europa. „România este o bijuterie ascunsă!” CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție surpriză: Dealerul Ferrari din România, lansat de fostul ministru Bazac - cumpărat de canadieni. Prima lor investiție în Europa. „România este o bijuterie ascunsă!”

Dar asta nu e totul. Pentru tracțiunea 4x4, Dacia și Renault au găsit o soluție mai puțin costisitoare și care să nu genereze emisii de CO2 ridicate. Este vorba despre e-4WD, care înseamnă utilizarea unei punți electrice spate. Aceasta va fi propulsată de bateria de 48 de volți care face parte din arhitectura mild-hybrid de mai sus.

În principiu, aceasta aduce unele limitări în privința recuperării energiei și totodată a propulsiei pur electrice, dar ea va avea un rol important în acționarea punții spate, în funcție de solicitările terenului. Un raport redus al acestui motor va avea un cuplu ridicaat și un comportament adecvat rulării pe suprafețe cu aderență scăzută, tipice pentru un parcurs off-road ușor (noroi, pantă, zăpadă).

Motorul electric de pe spate va fi și generator pentru recuperarea energiei din frânare. În același timp, bateria de 48 de volți se va încărca doar în mers, ceea ce înseamnă că, odată consumată, ea nu va mai oferi susținerea electrică 4x4.

Vânzările de automobile la nivel global au crescut și în 2024. Pe segmentul electric a fost vândut un volum fără precedent CITEȘTE ȘI Vânzările de automobile la nivel global au crescut și în 2024. Pe segmentul electric a fost vândut un volum fără precedent

Pentru a putea estima viitorul preț de listă al unui Duster e-4WD Eco-G, este nevoie să ținem cont de toate tehnologiile pe care le va îngloba. Prețul de listă pentru actualul Duster 4x4 manual este de 24.800 euro. Asta înseamnă că viitorul 4x4 automat va costa cu câteva mii de euro în plus, posibil 27 – 28 de mii de euro.

Informațiile neoficiale arată că mașina va fi prezentată la finalul acestui an (șeful Dacia a precizat că în următoarele 12 luni), comenzile urmând să înceapă, cel mai probabil, la începutul anului viitor.

De asemenea, anul acesta am putea asista la mai multe lansări de motoare complet noi, pe toată gama Dacia, nu doar pe Duster. Sunt așteptate noi propulsoare ECO-G pe Sandero și Logan, de asemenea, motorizări hibrid, cel mai probabil mild-hybrid cu cilindreea 1.2 litri, pe Sandero, Logan și Jogger, dar și noile motoare hibrid 1.8 155, lansate deja pe Bigster, care vor fi introduse și pe Jogger și Duster.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia 4x4 automata
dacia duster cutie automata
duster e-4wd
duster 1.2 4x4