Producătorii cer revizuirea sistemului de frânare automată pentru piața americană și alinierea la regulile europene

Producătorii cer revizuirea sistemului de frânare automată pentru piața americană și alinierea la regulile europene
scris ieri, 20:49

Un grup de lobby al producătorilor auto prezenți pe piața din SUA cer anularea regulamentului Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) care impune ca, până în 2029, aproape toate vehiculele noi să fie echipate cu sisteme de frânare automată de urgență (AEB), potrivit Carscoops.com.

Grupul care reprezintă producători precum BMW, Ferrari, Ford, GM, Honda, Hyundai, JLR, Kia, Mazda, Mercedes, Toyota și VW a intentat un proces pentru anularea Regulamentul NHTSA, finalizat în aprilie 2024, care prevede ca toate vehiculele să fie capabile să oprească și să evite coliziuni cu vehiculele din față la viteze de până la 62 mile pe oră (aproximativ 100 km/h) și să detecteze pietoni atât în condiții de lumină, cât și de întuneric. De asemenea, sistemele AEB trebuie să aplice automat frânele la viteze de până la 90 mile pe oră (aproximativ 145 km/h) când o coliziune cu un alt vehicul este iminentă și la viteze de până la 45 mile pe oră (aproximativ 72 km/h) când este detectat un pieton.

Urmărește-ne și pe Google News
O companie americană intenționează să amplaseze un centru de date pe Lună CITEȘTE ȘI O companie americană intenționează să amplaseze un centru de date pe Lună

„ Lucrăm acum la modele complexe, precum ChatGPT dar cu aplicabilitate video, ceea ce nimeni nu făcea asta în domeniul auto acum trei ani. Un astfel de model necesită mult mai multă putere de calcul, mult mai multă capacitate de transfer. Ai nevoie de mai mulți senzori, cum ar fi lidar și radar, și ai nevoie de algoritmi suplimentari pentru a asigura siguranța – iar aceștia trebuie să ruleze în paralel, ceea ce înseamnă și mai multă putere de calcul. ”, a spus John Bozzella, reprezentantul grupului.

Bozzella mai susține că sub actuala formă și cu capacitățile tehnologice actuale implementarea acestui sistem va duce la frustrarea șoferilor, scumpirea mașinilor și în final, la un impact redus asupra siguranței rutiere, scrie G4Media.ro.

Tot acesta, susține ca ar fi de bun augur ca NHTSA să adopte standarde similare celor din Europa, unde sistemele detectează „o coliziune frontală potențială” și avertizează șoferul. Aceste sisteme „activează automat sistemul de frânare pentru a preveni sau atenua o coliziune, utilizând caracteristicile de protecție în caz de accident deja existente, care sunt concepute pentru a proteja mai bine utilizatorii drumului.”

În ciuda procesului intentat, grupul afirmă că industria nu se opune tehnologiei AEB și drept dovadă stă investiția in cuantum de peste 1 miliard de euro în dezvoltarea acestor sisteme.

NHTSA estimează că noile cerințe stricte privind AEB ar putea salva anual 362 de vieți și ar reduce numărul de răniți ușor cu peste 24.000.

viewscnt
Afla mai multe despre
nhtsa
frânare automată