Sebastian Loeb a câștigat etapa a treia a Raliului Marocului la volanul unui Dacia Sandrider. Echipa Dacia se află pe primul loc înaintea ultimei etape

Sebastian Loeb a câștigat etapa a treia a Raliului Marocului la volanul unui Dacia Sandrider. Echipa Dacia se află pe primul loc înaintea ultimei etape
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris ieri, 23:00

Echipa Dacia Sandrider se află în acest moment pe locul 1 în clasamentul general al Raliului Marocului, cu echipajul Nasser Al-Attiyah și copilotul Edouard Boulanger. Sebastian Loeb este doar pe locul 4, dar a terminat pe prima poziție în ziua a treia.

Luni și joi, Dacia a câștigat probele speciale din etapele 1 și 3 ale Raliului Marocului, cu mașinile pilotate de Nasser Al-Attiyah și, respectiv, Sebastian Loeb. În același timp, rezultatele obținute de cele două echipaje în celelalte zile, marți și miercuri, au contat și ele pentru un timp foarte bun cu o zi înainte de finalul Raliului Marocului. Mai exact, marți, în etapa a doua, Al-Attiyah și Loeb au terminat pe locurile 2 și 3, la doar 13 secunde și, respectiv, la 1 minut și 53 de secunde de lider. Miercuri, Al-Attiyah a trecut linia de sosire cu al treilea timp, rezultat care i-a consolidat timpul general.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Autostrada A7 - Constructorii turci au adus peste 150 muncitori pentru a lansa un nou tronson de autostradă în România. Unde au ajuns astăzi cu lucrarea CITEȘTE ȘI VIDEO Autostrada A7 - Constructorii turci au adus peste 150 muncitori pentru a lansa un nou tronson de autostradă în România. Unde au ajuns astăzi cu lucrarea
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Joi, cele două echipaje Dacia n-au mai prins podiumul, dar au ajuns pe locurile 4 și 6, astfel că, la finalul celor patru etape, Dacia se află pe primul loc al clasamentului general, prin echipajul Nasser Al-Attiyah – Edouard Boulanger, în timp ce echipajul format din Sebastian Loeb și Fabian Lourqin se află pe locul 4, la 13 minute de locul 1.

Nu am spus nimic despre cel de-al treilea echipaj, condus de Cristina Gutierez, care nu a reușit să țină pasul cu celelalte două echipaje. Dacă în primele două etape Cristina s-a menținut printre primele 20 de mașini, în următoarele a cedat și a ajuns cu foarte mare întârziere, astfel că după patru zile de raliu acum se află pe locul 90.

FOTO Incident în gara din Strasbourg, unde un tren a fost evacuat după ce s-ar fi auzit explozii CITEȘTE ȘI FOTO Incident în gara din Strasbourg, unde un tren a fost evacuat după ce s-ar fi auzit explozii

Până acum, echipajele au parcurs 1087 km de probe speciale, în cele patru etape, la care se adaugă alți 752 km de legături. Până la finalul raliului, mai au de străbătut 273 de km de probe și 103 km de legături, cu un total de 1.360 km de probe speciale și 855 legături, adică 2.215 km de la start la finish.

Dacia Sandriders este numele echipei Dacia din acest Raliu, iar numele mașinii cu care concurează este Sandrider, o mașină dezvoltată de Renault Group împreună cu specialiștii ProDrive. Raliul Marocului are cinci etape, începând din 7 octombrie și până pe 11 octombrie.

Pentru Dacia Sandrider, Raliul Marocului este prima competiție oficială în care participă, până acum fiind derulate doar teste, în Franța și, în ultimele săptămâni, în Maroc, în condiții de deșert, similare cu cele din timpul raliului, dar și cu cele din Raliul Dakar, la care urmează să participe la începutul anului viitor.

VIDEO & FOTO PREMIERĂ MONDIALĂ: Dacia dezvăluie SUV-ul Bigster, cu trei noi motoare CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO PREMIERĂ MONDIALĂ: Dacia dezvăluie SUV-ul Bigster, cu trei noi motoare

Raliul Dakar începe chiar în primele zile ale lunii ianuarie, cu recunoașteri pe 1 ianuarie și start pe 3 ianuarie. Dacia și-a propus să câștige Dakar, în următorii doi ani, de aceea a ales să colaboreze cu Prodrive, pentru a dezvolta mașinile de concurs.

Mașina Dacia Sandrider a fost dezvoltată pe structura modelului BRC Hunter T1+ de la Prodrive, împreună cu echipa Alpine Racing. Designul acestui model a fost inspirat de conceptul Dacia Manifesto, prezentat public în urmă cu doi ani, la Paris.

Mașina are un șasiu tubular, o caroserie de fibră de carbon și este propulsată de un motor V6 de 3.0 litri, biturbo, care atinge o putere maximă de 359 CP și un cuplu maxim de 539 Nm. Cutia de viteze este una de tip secvențial, cu șase trepte, iar jantele anvelopelor speciale au 17 inchi. Mașina are 4,14 metri lungime, similar cu un SUV de clasă B, dar are o lățime de 2,30 metri și o înălțime de 1,81 metri, cu un ampatament de 3 metri, având console foarte scurte, de 59 și, respectiv, 55 cm.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandrider
sabastien loeb
raliul dakar
raliul marocului