Salariul șefului Ford, tăiat pentru că nu și-a atins obiectivele. Suma primită rămâne însă impresionantă

Auto/Transporturi   
Salariul șefului Ford, tăiat pentru că nu și-a atins obiectivele. Suma primită rămâne însă impresionantă

Jim Farley, CEO al Ford Motor Company, a înregistrat un declin al veniturilor sale din cauza ratării unor indicatori financiari și de vânzări. Scăderea totală, bazată pe formula stabilită prin contractul cu Ford, a fost de 6 procente, dar suma încasată rămâne una dintre cele mai mari din industria auto.

Ford va plăti CEO-ului companiei Jim Farley o sumă totală pentru activitatea din 2024 mai mică decât cea din anul anterior, din cauza ratării unor obiective contractuale.

Urmărește-ne și pe Google News
TAROM semnează cu cel mai mare locator de avioane din lume o scrisoare de intenție pentru leasingul a două aeronave Boeing CITEȘTE ȘI TAROM semnează cu cel mai mare locator de avioane din lume o scrisoare de intenție pentru leasingul a două aeronave Boeing

Mai exact, din punct de vedere al câștigurilor, rezultatele s-au ridicat la 90% din ținta stabilită, iar vânzările de mașini electrice au atins doar 88%. De asemenea, nu au fost bifate obiectivele pe calitate.

În urmă cu un an, veniturile lui Farley au făcut obiectul unui mic scandal provocat de sindicate, care au acuzat atunci „o lăcomie corporatistă”, pentru că suma crescuse cu 26%, datorită performanțelor înregistrate de companie.

Pentru 2024, compensațiile lui Jim Farley vor totaliza 24,86 milioane de dolari, o sumă mai mică cu 6,1% față de cea din 2023, iar veniturile total vor depăși 26 milioane de dolari. Cifrele au fost publicate în raportul financiar al companiei pentru 2024.

O cisternă încărcată cu GPL s-a oprit într-una dintre porțile de gabarit ale Pasajului Unirii din Capitală CITEȘTE ȘI O cisternă încărcată cu GPL s-a oprit într-una dintre porțile de gabarit ale Pasajului Unirii din Capitală

Veniturile anuale conțin salariul contractual, care este o sumă fixă, în valoare de 1,7 milioane de dolari, la care se adaugă un bonus format din acțiuni ale companiei, plus compensațiile. Dacă bonusul a crescut cu 300.000 de dolari, stimulentele care sunt calculate pe baza performanțelor au scăzut cu 780.300 dolari.

Raportul dintre veniturile lui Jim Farley și salariul mediu al angajaților a fost, în 2024, 253. Angajații, alții decât CEO-ul, au primit în total aproape 100.000 de dolari sub formă de compensație, bani distribuiți conform contractelor. Suma s-a diminuat cu peste 10% față de 2023.

Și președintele Ford, Bill Ford, a pierdut câteva procente din salariu, dar mult mai puțin decât CEO-ul, veniturile sale în 2024 fiind de 20,4 milioane de dolari, cu 200.000 de dolari mai mici.

Chinezii anunță o super-platformă care încarcă mașinile electrice la fel de repede cum umpli rezervorul unei mașini clasice CITEȘTE ȘI Chinezii anunță o super-platformă care încarcă mașinile electrice la fel de repede cum umpli rezervorul unei mașini clasice

John Lawler, CFO al Ford până acum o lună, devenit între timp vicepreședinte, va primi 9,4 milioane de dolari, mai puțin cu 6%, iar Doug Field, cel care a preluat conducerea diviziei de electrice, va primi 15,5 milioane de dolari, în creștere cu 100.000 de dolari.

Salariile trebuie aprobate prin decizie a Adunării Generale a Acționarilor, dar sunt bazate pe prevederile contractuale și nu au motive să fie respinse.

Ford a înregistrat în 2024 venituri record, mai mari cu 5% față de 2023, respectiv 185 miliarde dolari, cu un EBIT de 10,2 miliarde dolari, în scădere ușoară, cu o marjă EBIT de 5,5%. Profitul Ford a urcat la 5,9 miliarde dolari, în creștere cu 1,5 miliarde, iar rentabilitatea companiei a crescut la 3,2%, cu 0,7 puncte procentuale.

INTERVIU FOTO Fırat Elhüseynim, director Ford Otosan Craiova: Ne putem adapta la orice cerere - hibrid, diesel și electrice - pe aceleași linii de producție CITEȘTE ȘI INTERVIU FOTO Fırat Elhüseynim, director Ford Otosan Craiova: Ne putem adapta la orice cerere - hibrid, diesel și electrice - pe aceleași linii de producție

Vânzările Ford au atins pe întreg anul 2024 un volum de 4,4 milioane de vehicule, un nivel similar cu cel înregistrat în anul precedent, însă rezultatele celor trei divizii au fost destul de diferite.

Dacă pe segmentul electric (Model e) era de așteptat o scădere (105.000 unități, -9%), mai puțin așteptată a fost scăderea Ford Blue, care a raportat 2,86 milioane de vehicule vândute, cu două procente mai puțin decât în 2023, adică o scădere de aproximativ 60.000 de vehicule.

Divizia de mașini cu combustie, Ford Blue, a avut venituri egale cu cele din 2023, 101,9 miliarde, reprezentând mai mult de jumătate din veniturile companiei, dar valoarea EBIT a scăzut simțitor, la 5,2 miliarde, cu 2,1 miliarde mai puțin decât în anul anterior.

La Model e, veniturile au scăzut drastic, cu 35%, ca urmare a scăderii vânzărilor, dar mai ales în contextul reducerii semnificative a prețurilor. Cu 3,9 miliarde venituri, Ford Model e a avut o pierdere operațională de 5 miliarde dolari, mai mare cu 375 de milioane față de cea din 2023, influențată puternic de cheltuielile cu dezvoltarea și lansarea pe piață a noilor modele.

Poziția externă a României a continuat să se deterioreze la început de an. Contul curent, salvat de intrările de fonduri UE, dar investițiile străine se înjumătățesc GRAFICE CITEȘTE ȘI Poziția externă a României a continuat să se deterioreze la început de an. Contul curent, salvat de intrările de fonduri UE, dar investițiile străine se înjumătățesc GRAFICE

„Ford a devenit o companie fundamental mai puternică. Am încheiat 2024 cu un al patrulea trimestru solid, încununând cel mai mare an de venituri din istoria Ford", a anunțat CEO-ul Jim Farley.

„În 2025, ne așteptăm să facem progrese semnificativ mai mari în cele mai mari două domenii de oportunitate – calitate și costuri – pe măsură ce intrăm în inima transformării noastre Ford+. Controlăm acești factori cheie de profit și sunt încrezător că suntem pe calea cea bună pentru a crea valoare pe termen lung pentru acționari”.

viewscnt
Afla mai multe despre
salariu ceo ford
jim farley
salarii industria auto