Dacia are, începând de la 1 februarie, un nou director de vânzări și marketing, care a lucrat, înainte de a veni în grupul Renault, la Toyota, unde a fost director de Product Planning în Europa, Rusia și Orientul Mijlociu, apoi a devenit președinte și director general Toyota și Lexus Franța.
În ultimii aproape trei ani a fost președinte al Hysetco, o companie franceză specializată în producția și distribuția de hidrogen, în care Toyota a devenit acționar. Acum a preluat conducerea tuturor activităților de vânzări și marketing și se pregătește să viziteze în premieră România.
Profit.ro l-a întâlnit pe Frank Marotte în Franța, în cadrul evenimentului dedicat testelor de presă cu noul Bigster, având o primă discuție despre viitorul Dacia.
L-am întrebat dacă noile modele, mai ales Bigster, care duce Dacia într-un nou segment de piață, îl vor ajuta să crească vânzările la nivelurile record din 2018 – 2019.
„Da, sunt sigur că vom reuși să le egalăm”, a declarat Frank Marotte pentru Profit.ro.

Am insistat pentru șansele din acest an, bazate pe comenzile noului Bigster, iar noul director de vânzări s-a arătat optimist. „Eu cred că putem să avem un rezultat bun. Vreau să depășesc acest record chiar în acest an”, a explicat Frank Marotte.
Dacia are deja circa 10.000 de comenzi pentru noul SUV Bigster, înainte ca mașina să fie expusă în showroom-uri.
Vicepreședintele Dacia a explicat pentru Profit.ro că Dacia nu va fi prezentă la ediția din 2025 a salonului auto IAA Munchen, având în vedere că marca nu va avea la acel moment alte noutăți decât Bigster.

Acesta este deja lansat pe piață, urmează primele livrări, testele pentru presă, astfel că mașina va fi cunoscută de public până în toamna viitoare. Dacia țintește cu Bigster în special piața din Germania, care ar putea să devină una dintre primele două piețe ale acestui model, alături de Franța.
Frank Marotte l-a înlocuit în conducerea Dacia pe Xavier Martinet, unul dintre artizanii ultimilor patru ani de succes pentru marca românească. Martinet a plecat la Hyundai, unde a devenit director general al Hyundai Europa.
În cadrul Dacia, Frank Marotte este vicepreședinte al Comitetului Executiv având, așa cum a avut și Martinet, a doua poziție ca importanță, în cadrul unității de business Dacia, după Denis Le Vot, care este CEO al mărcii. Cei mai mulți clienți vor fi atrași de la mărcile concurente, pentru că riscul de suprapunere peste modelele actuale, în special Duster și Jogger, este foarte redus.

L-am întrebat dacă noua funcție pe care o are presupune și o nouă mașină de serviciu, una de la Dacia și a mărturisit că da. „Deja conduc un Duster și îmi place foarte mult, este o mașină foarte reușită”, a mai spus Marotte în discuția cu Profit.ro, care ne-a anunțat că în curând va face prima vizită la uzina din Mioveni și la celelalte facilități ale Dacia din București, Titu și Argeș. „Este prima dată când vin în România”.
Frank Marotte este absolvent al Ecole Central Paris, un colegiu de științe și inginerie care astăzi este parte a Universității Paris – Sacley. Are peste 30 de ani experiență în industria auto, cu un debut în 1993, la Peugeot.
Cariera sa în cadrul Peugeot – Citroen a culminat cu funcția de Head of Product Planning al PSA, la nivel global. De aici, a plecat la Toyota Europe, pe o funcție similară.
Dacia a avut cele mai mari vânzări din istoria mărcii în anul 2019, când a depășit 736.000 de vehicule (dintre care 46.000 au fost LCV-uri), volumul scăzând drastic în anii de pandemie.

În perioada 2021 - 2025 vânzările Dacia au reînceput să crească, ajungând în 2024 la 676.000 de vehicule, în condițiile în care vânzările de vehicule comerciale ale mărcii sunt aproape zero.
Pentru a depășit recordul din 2019, Dacia are avea nevoie de o creștere de aproximativ 9% față de anul trecut, asta însemnând un plus de 60.000 de vehicule vândute. Dacia țintește, pe termen lung, să depășească pragul de un milion de vehicule vândute la nivel global.