FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Auto/Transporturi   
FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Marca Dacia a decis să modifice denumirile motoarelor sale pentru a reflecta mai bine nivelul de electrificare pe care acestea îl conțin și în acest fel să fie mai ușor de înțeles de către clienți fiecare dintre aceste motoare.

Noile modele Dacia, începând cu Bigster, care ajunge pe piață în această primăvară, vor avea noi motorizări, dar numai din punct de vedere al numelui, pentru că acestea sunt similare cu cele existente anterior, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Imagini cu prima \ CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini cu prima "cârtiță" pentru metroul spre Aeroportul Otopeni

Trei dintre motoarele lui Bigster sunt complet noi în gama Dacia.

Primele schimbări, introduse de reprezentanții Dacia, sunt cele de pe Bigster.

Dacia Bigster a fost lansată în luna ianuarie, odată cu deschiderea comenzilor, cu motoarele TCe 140 (1.2 litri, 3 cilindri, însoțit de un motor electric și o baterie de 48 de volți, putere totală 140 CP), HYBRID 155 (1.8 litri, patru cilindri, cutie automată electrificată, putere 155 CP), TCe 130 4x4 (1.2 litri, 3 cilindri, cutie manuală, tracțiune 4x4, inclusiv motor electric 48 de volți, putere totală 130 CP) și ECO-G 140, un motor nou, care preia sistemul bi-fuel de la ECO-G 100, pe un motor de 1.2 litri, mild hybrid, cu baterie de 48 volți.

Motorul full-hybrid, cel mai puternic din istoria Dacia

Din această listă de patru motoare, doar HYBRID 155 își păstrează numele, pentru că este suficient de sugestiv. Acesta este un motor complet nou în gama Dacia și în tot grupul Renault, având o cilindree de 1793 cmc, care este generată de motorul termic, ce generează 109 CP (80 kW) și de motorul electric integrat în cutia de viteze, care asigură un plus de 49 CP (36 kW).

Motorul termic trebuie să ajungă la o turație de 5.300 rpm pentru a oferi puterea maximă, în timp ce motorul electric atinge 7.500 rpm, pentru puterea maximă.

VIDEO Italienii au adus peste 300 de muncitori la autostrada cu cel mai dificil și mai important tronson construit în toată istoria României CITEȘTE ȘI VIDEO Italienii au adus peste 300 de muncitori la autostrada cu cel mai dificil și mai important tronson construit în toată istoria României

Cuplul maxim al celor două motoare este de 172 plus 205 Nm, valori foarte bune, comparativ cu motoarele cu combustie neelectrificate.

Turația necesară pentru a obține cuplul maxim este de 3.000 rpm pentru motorul termic și doar 1.630 pentru electric, care își menține acest cuplu pe aproape toată plaja de turații.

Emisiile de CO2 ale acestui motor sunt cele mai reduse din gama de motoare Dacia, 104 – 107 grame/100 km, corespunzător unui consum omologat WLTP de 4,6 – 4,7 litri/100 km.

Acest consum este posibil prin capacitatea motorului de a rula exclusiv electric în zonele urbane, la viteze mici, în 80% din timp.

FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Motorul entry-level este mild hybrid

Noua versiune a motorului 1.2 litri, care era deja introdus pe Duster la 130 CP, prezentat sub numele TCe 140, se va numi de-acum înainte mild hybrid 140. Numele subliniază fără echivoc apartenența la familia mild-hybrid, care înseamnă că este electrificat, dar cu o arhitectură cu tensiune redusă, de 48 volți.

Aceasta presupune costuri foarte mici de dezvoltare și producție, în raport cu bateriile de 230/400 volți, având de asemenea un volum mic și o greutate redusă. Motorul și-a mărit performanțele prin optimizări de software, dar și prin îmbunătățirea sistemului mecanic.

Ca toate motoarele mild-hybrid, motorul electric nu este folosit pentru tracțiune, de aceea puterea sa nu este comunicată. Motorul termic, care are trei cilindri, generează o putere maximă de 140 CP (103 kW), la o turație de 5.500 rpm, și un cuplu maxim de 230 Nm, la o turație de 2.100 rpm, datorită turbinei care supraalimentează motorul. Acesta funcționează în ciclu Miller, care are un randament mai bun și pierderi mai mici.

Rolul motorului electric este esențial la plecarea de pe loc și în momentele de accelerație, folosind energia recuperată din frânare. Aceasta este stocată într-o baterie de 0,8 kWh. Acest motor este disponibil în acest moment doar cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Emisiile omologate sunt de 129 grame CO2/km, la un consum de 5,6 litri/100 km.

Acesta este și cel mai ieftin motor de pe Duster, putând fi comandat începând de la 23.000 de euro.

EXCLUSIV Frank Marotte, noul vicepreședinte Dacia: Vreau să depășesc recordul de vânzări, poate chiar anul acesta. În curând voi vizita pentru prima dată România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Frank Marotte, noul vicepreședinte Dacia: Vreau să depășesc recordul de vânzări, poate chiar anul acesta. În curând voi vizita pentru prima dată România

Motorul cu GPL, disponibil în viitorul apropiat

O versiune derivată a acestui motor a fost prezentată sub numele ECO-G 140, la momentul deschiderii comenzilor, în configuratorul Dacia. Odată cu schimbările de denumiri, acest motor se va numi mild hybrid-G 140. Acesta păstrează toate caracteristicile motorului mild-hybrid 140, dar primește în plus circuitul GPL, care aduce câteva beneficii clienților.

În primul rând mărește simțitor autonomia mașinii, pentru că are propriul rezervor de gaz. În al doilea rând, atunci când rulează pe GPL, mașina are un nivel redus de emisii, 113 grame CO2/km, lucru care va conta pentru calculul final al emisiilor mărcii.

Nu în ultimul rând, chiar dacă consumul de GPL este mai mare (7,3 litri/100 km), prețul acestuia este cu mult mai mic decât cel al benzinei și motorinei, generând economii pentru șofer. Motorul mild hybrid-G 140 nu este deocamdată disponibil pentru comenzi, în configuratorul Dacia, el fiind anunțat pentru o etapă ulterioară.

FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Singura opțiune 4x4

Cel de-al patrulea motor ce este disponibil pe Bigster este motorul regăsit și pe Duster la versiunea 4x4. Numele său anterior a fost TCe 130 4x4, dar acum devine mild hybrid 130 4x4. Oficialii Dacia au explicat că motorul a fost menținut la parametrii de pe Duster, deoarece el a fost optimizat împreună cu transmisia integrală de pe Duster.

Motorul are o putere mai mică cu 10 CP, are emisii de CO2 mult mai mari, 134 – 142 grame/km, și un consum care depășește 6 litri/100 km, din cauza energiei suplimentare de care este nevoie pentru acționarea punții spate, prin intermediul cardanului și din cauza cutiei de viteze manuală.

Motorul beneficiază însă de avantajele sistemului mild-hybrid, pe 48 de volți, care susține motorul termic printr-un mic motor electric alimentat de bateria de 0,8 kWh.

De asemenea, beneficiază de suportul transmisiei asistate 4x4 Terrain Control, care dispune de 5 moduri de optimizare a răspunsului motorului și cutiei, dar și a ESC-ului, în funcție de suprafața pe care rulează mașina.

FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Singurul motor disponibil cu o tracțiune 4x4, pentru moment, în gama Bigster poate fi comandat la prețuri ce încep de la 26.900 de euro.

Dacia pregătește pentru Bigster și noi motorizări, cea mai importantă fiind cea care va oferi o cutie automată și tracțiunea 4x4 într-un singur pachet, grupat pe același motor 1.2 litri, de 140 CP.

Deși nu a fost anunțat oficial, acesta se va numi, conform informațiilor neoficiale, mild hybrid-G 140 4x4 și va debuta în toamna acestui an. Ulterior, el va echipa și modelul Duster, existând inclusiv posibilitatea să înlocuiască complet motorizarea 4x4 manuală.

Celelalte modele Dacia ar putea trece la noile nume de motoare în perioada următoare, însă compania nu a anunțat un calendar în acest sens.

Cel mai probabil, acest lucru se va întâmpla odată cu lansarea facelift-ului Sandero/Logan/Jogger, la finalul acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia mild hybrid
dacia hibrid 155
dacia bigster motoare
noile motoare dacia