Producătorul chinez de automobile electrice BYD are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.
Constructorii chinezi de automobile sunt interesați să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu prețuri reduse în regiune și a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piață auto din lume. De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut pentru automobilele electrice made in China.

Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicația germană Automobilwoche, vicepreședintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construiește deja în Ungaria și Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate, scrie Agerpres.
Cu toate acestea, sursa citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru și energia din Germania, la care se adaugă productivitatea și flexibilitatea redusă. Deocamdată, nu a fost luată încă o decizie finală, a adăugat sursa, care a dorit să își păstreze anonimatul.
Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaștere a mărcii precum și acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europeni, a dezvăluit sursa. Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în țările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze, a adăugat sursa. Asta înseamnă că în prezent BYD nu are în vedere unele state membre, inclusiv Italia și Franța, pentru că acestea au sprijinit introducerea de tarife.
Cât de 'pro-China' vor fi țările individuale în următorii ani va fi un aspect decisiv, a mai spus sursa, adăugând că decizia finală cu privire la cea de-a reia uzină va depinde și de vânzările BYD în Europa precum și de gradul de utilizare a uzinelor din Ungaria și Turcia.

Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producția în luna octombrie a acestui an iar cea din Turcia ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026. Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producție, cele două facilități ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.
Potrivit estimărilor cuprinse în raportul S&P Global Mobility, vânzările din Europa ale BYD se vor dubla în acest an, până la 186.000 de unități, de la 83.000 de unități în 2024, și sunt preconizate să continue să crească până la 400.000 de unități în 2029.