Renault Group va avea începând de la 1 aprilie un nou director comercial, care îi va lua locul, la nivel de grup, lui Xavier Martinet, care a fost vicepreședinte pentru vânzări și marketing al mărcii Dacia. Noul director, Eric Laforge, a fost până în acest an, CEO al mărcilor Jeep, Dodge și RAM în Europa.
Mărcile Dacia și Renault au un nou director comercial, care va prelua activitățile pe care le-a coordonat Xavier Martinet, la nivel de grup. Martinet a fost vicepreședinte Dacia și director de vânzări și markenting al mărcii, dar coordona la nivelul Renault Group activitățile comerciale pentru toate mărcile. El este, de la 1 ianuarie, noul CEO al Hyundai în Europa.

Noul coordonator al serviciilor comerciale ale grupului și mărcilor din subordine este Eric Laforge, care a condus în ultimii doi ani mărcile Jeep, Dodge și RAM în Europa extinsă, după ce anterior fusese CEO al unității de business cu vehicule comerciale a Stellantis.
Eric Laforge are 58 de ani și este un veteran al grupului Fiat, devenit ulterior Fiat Chrysler și apoi Stellantis. Cu o carieră în industria auto de peste 30 de ani, și-a început cariera la Fiat, având responsabilități de vânzări pe diferite piețe din Europa, inclusiv ca CEO al FCA în Elveția și Germania.

Între 2015 și 2018, Eric Laforge a fost director în divizia de componente a Fiat Chrysler, MOPAR, iar din 2019 a preluat conducerea activității pentru autoturisme și vehicule comerciale a FCA în Europa Centrală. A urmat poziția de CEO al Fiat Professional, iar după fuziunea cu PSA, a devenit director al diviziei Stellantis Pro în Europa, înainte să preia conducerea mărcilor americane ale Stellantis pe piața europeană.
Eric Laforge a fost înlocuit de noua conducere a Stellantis în valul de schimbări din februarie, exact în urmă cu o lună, când a fost înlocuit cu Fabio Catone, ca urmare a anunțului lui Laforge că va părăsi Stellantis. Deși nu au existat informații publice până acum, cel mai probabil plecarea din Stellantis a fost generată de semnarea contractului cu Renault.

Venirea lui Eric Laforge la Dacia ar putea sprijini marca românească să atingă și segmente de clienți pe care brandul american le vizează în acest moment, mai ales cu modelul său accesibil, Avenger. În urmă cu ceva timp, Laurens van den Acker, șeful designului Renault Group, susținea că Dacia ar putea deveni un competitor serios pentru Jeep.
„În opinia mea, nu există un competitor serios pentru Jeep în Europa. De ce n-ar putea Dacia să fie ceva în acest sens?”.