Profiturile Tesla se prăbușesc – Venitul net a scăzut cu 71% față de anul precedent. Elon Musk promite investitorilor că își va reduce activitatea în DOGE

Auto/Transporturi   
Profiturile Tesla se prăbușesc – Venitul net a scăzut cu 71% față de anul precedent. Elon Musk promite investitorilor că își va reduce activitatea în DOGE

Miliardarul Elon Musk anunță că se întoarce la Tesla, îndepărtându-se parțial de rolul său controversat în administrația Trump, după ce a fost învinovățit pentru scăderea profiturilor și a vânzărilor companiei, transmite CNN.

Musk a declarat marți investitorilor Tesla că își va reduce activitatea din cadrul Department of Government Efficiency (DOGE) la o zi sau două pe săptămână începând cu luna viitoare, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Noile vedete chinezești ale VW: Aura, Era și Evo CITEȘTE ȘI FOTO Noile vedete chinezești ale VW: Aura, Era și Evo

”Începând cu luna viitoare, mai, alocarea mea de timp pentru DOGE va scădea semnificativ”, a declarat Musk în timpul unui apel privind câștigurile Tesla.

Dar Musk și-a apărat activitatea în cadrul Departamentului pentru Eficiență Guvernamentală (DOGE), spunând că este necesar să se reducă „risipa și frauda”, în timp ce a îndemnat investitorii să „privească dincolo de loviturile și gropile aflate imediat în fața noastră”.

El a dezvăluit schimbarea, după ce Tesla a raportat că trimestrul său a fost mult sub previziuni și că escaladarea războiului comercial a întunecat perspectivele companiei pentru restul acestui an.

Deși Tesla este mai puțin expusă tarifelor decât majoritatea celorlalți producători auto, aceasta a declarat că va trebui să își revizuiască orientările din cauza disputelor comerciale actuale.

„Este dificil de măsurat impactul schimbării politicii comerciale globale asupra lanțurilor de aprovizionare cu automobile și energie, a structurii noastre de costuri și a cererii de bunuri durabile și servicii conexe”, a transmis compania.

Trump a impus tarife pentru importurile de automobile la 3 aprilie și a promis că va impune tarife suplimentare pentru piese în lunile următoare. Tesla produce mașinile pe care le vinde în Statele Unite în fabrici americane, astfel încât este mai puțin expusă la tarifele pentru mașinile importate decât alți producători auto importanți, dar importă piese pentru mașinile pe care le construiește în fabricile sale din SUA.

Musk nu a dat vina în mod specific pe Trump pentru incertitudinea privind politica comercială, deși a încercat să pună o anumită distanță între el și administrație în această privință.

„Decizia privind tarifele este în întregime la latitudinea președintelui Statelor Unite”, a spus el.

FMI înrăutățește previziunile economice pentru majoritatea țărilor, citând impactul taxelor vamale americane CITEȘTE ȘI FMI înrăutățește previziunile economice pentru majoritatea țărilor, citând impactul taxelor vamale americane

„Voi interveni cu sfatul meu. Am declarat de multe ori că tarifele mai mici sunt o idee bună pentru prosperitate. Voi continua să pledez pentru tarife mai mici decât pentru tarife mai mari. Asta este tot ce pot face”, a adăugat Musk.

Constructorul auto a raportat că veniturile sale au scăzut cu 9%, veniturile din sectorul auto scăzând cu 20%. Venitul ajustat a scăzut cu 39%. Aceste scăderi au fost mai mari decât previziunile. Venitul său net, cea mai strictă definiție a profitabilității sale, a scăzut cu 71% față de anul precedent.

La începutul lunii aprilie, Tesla a avertizat investitorii că în primul trimestru a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor din istoria sa, livrând cu 50.000 de vehicule mai puțin decât în primele trei luni ale anului trecut. Scăderea vânzărilor a însemnat că Tesla a înregistrat cele mai mici vânzări din ultimii aproape trei ani.

Declinul este uimitor pentru o companie care, până de curând, raporta o creștere anuală a vânzărilor între 20 % și 100 % aproape în fiecare trimestru, ceea ce a fost în mare parte responsabil pentru prețul ridicat al acțiunilor sale, care a făcut-o să valoreze mai mult decât orice alt producător auto din lume.

Musk respinge protestele

În ultimele săptămâni, analiștii au dat o mare parte din vina pentru cea mai mare scădere a vânzărilor din istoria companiei pe rolul controversat al lui Musk în administrația Trump, în calitate de șef al DOGE, care a dus la proteste în fața showroom-urilor Tesla și la vandalizarea instalațiilor sale.

A existat, de asemenea, o scădere accentuată a vânzărilor în Europa, unde Musk a devenit, de asemenea, activ din punct de vedere politic, sprijinind partidele politice de extremă dreapta din Germania și Regatul Unit.

Musk a susținut, fără a oferi nicio dovadă, că acei protestatari au vorbit pentru că au primit „risipa și frauda” pe care, potrivit lui, DOGE le-a eliminat. De asemenea, el a apărat activitatea DOGE ca fiind lucrul corect pentru țară și companie.

„Cred că lucrul corect de făcut este să combatem risipa și frauda și să încercăm să readucem țara pe drumul cel bun”, a spus el.

„Dacă nava Americii se scufundă, Tesla va merge cu ea”, a adăugat miliardarul.

El a recunoscut, de asemenea, că au existat critici cu privire la timpul pe care l-a petrecut la DOGE și nu la conducerea Tesla. Dar el a spus că munca de înființare a DOGE este „în mare parte terminată”, astfel încât el poate acum să se îndepărteze și să se concentreze din nou pe Tesla.

Acțiunile Tesla au crescut cu 4% în timpul tranzacțiilor după închiderea ședinței, ca urmare a anunțului lui Musk că se îndepărtează de DOGE.

Musk a respins, de asemenea, o întrebare cu privire la deteriorarea mărcii Tesla. El a atribuit orice scădere a vânzărilor slăbiciunii economice generale și incertitudinii consumatorilor, în ciuda faptului că scăderea a avut loc în timp ce vânzările pentru modelele EV concurente și alți producători auto au crescut.

„În absența problemelor macros, nu vedem nicio reducere a cererii”, a spus el.

Autonomia lui Citroen e-C3, testată în viața reală, nu depășește cu mult o Dacia Spring CITEȘTE ȘI Autonomia lui Citroen e-C3, testată în viața reală, nu depășește cu mult o Dacia Spring

Musk a insistat, de asemenea, că perspectiva pe termen lung pentru Tesla este puternică, în ciuda rezultatelor proaste din cel mai recent trimestru.

„Viitorul Tesla este mai strălucitor ca niciodată”, a spus el, adăugând că problemele sale nu sunt nici pe departe atât de grave precum au fost în trecut. El a promis că lucrările Tesla privind conducerea autonomă și roboții umanoizi, care nu s-au ridicat încă la înălțimea promisiunilor din trecut ale lui Musk, vor produce o perioadă de „abundență durabilă pentru toți”.

„Acesta este un viitor fericit”, a promis el.

O călătorie în rollercoaster pentru acțiuni

Acțiunile Tesla aproape s-au dublat între ziua alegerilor și un nivel record la mijlocul lunii decembrie, în speranța că noua administrație va implementa politici favorabile Tesla. Dar acțiunile au pierdut tot câștigul post-electoral, scăzând cu 50% de la maxim până la închiderea ședinței de tranzacționare de marți.

Compania a reafirmat că intenționează în continuare să scoată pe piață „modele mai accesibile” până la sfârșitul lunii iunie, deși lista sa de capacități pentru diferitele sale modele și uzine nu prevede producția unui astfel de model în restul acestui an. De asemenea, a declarat că „robotaxi”-ul său fără șofer va fi lansat până anul viitor. Compania a promis că nu va avea un volan sau pedale de accelerație sau frână, și că un serviciu inițial cu pentru plimbări fără șofer va începe mai târziu în această primăvară.

Problemele Tesla nu se datorează numai produselor întârziate, comerțului și respingerii rolului lui Musk în administrația Trump. De asemenea, se confruntă cu o concurență sporită din partea ofertelor de vehicule electrice ale altor producători auto, inclusiv din China.

Producătorul auto chinez BYD , de exemplu, a devansat Tesla în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice în mai multe trimestre din ultimii ani, inclusiv în primul trimestru al acestui an, deși Tesla și-a păstrat întotdeauna poziția de lider în ceea ce privește vânzările pe întregul an. Dar Tesla este pe cale să piardă acest titlu în 2025, având în vedere tendințele actuale de vânzări.

China este cea mai mare piață pentru vehiculele electrice și a doua cea mai mare piață pentru Tesla, după Statele Unite. Vânzările din China nu au fost defalcate în raportul privind rezultatele de marți.

viewscnt
Afla mai multe despre
elon musk
tesla