Înmatriculările de autovehicule din România au scăzut în luna noiembrie cu peste 6 procente, având scăderi pe ambele segmente importante, autoturisme și vehicule comerciale. O scădere mai mare decât media pieței a fost înregistrată pe segmentul de electrice, acolo unde se află în desfășurare Programul Rabla Plus, care acordă o reducere de circa 5.000 de euro pentru o mașină electrică nouă.
Numărul de vehicule noi înmatriculate în România în luna noiembrie a fost de 14.765 unități, fiind cu 6,6% mai mic decât cel înregistrat în urmă cu un an, după cum reiese din datele DRPCIV consultate de Profit.ro. Segmentul de autoturisme a reușit să înmatriculeze un volum de 10.237 unități, în scădere cu -8,06% față de noiembrie 2023, iar cel de vehicule comerciale ușoare a scăzut cu 13,52%, cu un total de 1055 vehicule. Și celelalte segmente comerciale, camioane și autobuze, au înregistrat scăderi mari, de două procente, pe cele de vehicule grele declinul raportat ajungând la peste 36%.
În același timp, putem observa că autoturismele electrice au înregistrat o cădere abruptă de aproape 60% față de luna similară din 2023, cota de piață a acestor vehicule micșorându-se până la 4,9%, conform unor date preliminarii comunicate de APIA.
Statisticile DGPCI (fostul DRPCIV) arată că cele mai vândute mărci în luna noiembrie au fost Dacia, cu 2.825 unități, în scădere cu 18 procente față de anul trecut, Toyota, care păstrează poziția de lider pe subsegmentul mărcilor de import, cu 899 de unități, în creștere cu 1,4%, Hyundai, cu 801 unități, în scădere cu 2 procente, Skoda, cu 778 vehicule, în creștere cu 3,4%, VW, cu 713 unități, în creștere cu 11%, Renault, 625 de vehicule, în scădere cu nu mai puțin de 28%, și Ford, cu 514 autoturisme înmatriculate, în scădere cu 1,1%.
CITEȘTE ȘI Surpriză la Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares a demisionat înainte de termen, acționarii au acceptat demisiaTopul modelelor auto preferate de români în noiembrie are pe primul loc Logan, care se menține la un nivel similar cu cel din urmă cu un an, cu 1046 de unități, urmat de Duster, care crește ușor față de anul trecut, la un volum de 745 unități, și de Sandero, care pierde masiv cumpărători, având 501 unități vândute, față de 921 câte erau vândute în 2023, în noiembrie. Între modelele de import, lider este Hyundai Tucson, cu 347 unități înmatriculate, în scădere ușoară față de anul trecut, acesta fiind urmat de Skoda Octavia și Toyota RAV4. Remarcăm faptul că Spring a început să crească față de ultimele luni, cu un volum de 174 de unități. Chiar dacă sunt mult mai puține față de 2023, odată cu debutul noii versiuni restilizate se constată o creștere a interesului pentru a acest model.
Pe primele unsprezece luni ale acestui an, avem în acest moment un volum total de 137.298 autoturisme înmatriculate, ceea ce înseamnă că se menține o creștere de 3 procente față de anul trecut, datorită creșterilor din prima jumătate de an.
Pe segmentul electric, au fost înmatriculate în primele 11 luni doar 8.435 autoturisme, fiind înregistrată o scădere drastică, de -36%, față de anul trecut, conform ACAROM, care transmite la rândul său o analiză a pieței. Pe segmentul hibrid (mild-hybrid și full-hybrid însumat), avem 52.960 autoturisme, cu o creștere mare, de 34%, față de 2023.
Cele mai vândute mărci în acest an rămân Dacia, cu 39.937 unități, Toyota, cu 11.978 unități, și Hyundai, cu 9.569 unități.