O rechemare nereușită stă la baza unei noi campanii anunțate de Toyota în Europa, din cauza unei defecțiune care poate genera un incendiu la bord. Problema este că mașinile au mai făcut odată obiectul unui recall, iar inspecția a fost incompletă.
Peste 10.000 de automobile Toyota Auris, C-HR și Corolla, dar și două modele Lexus, NX200 și RX300, de pe piața din Europa, care au ca dată de fabricație 2018 – 2022, vor fi nevoite să meargă în service pentru a fi verificate și reparate.

Este vorba despre o defecțiune la pompa de combustibil, care poate conduce la scurgeri de combustibil și, riscul cel mi mare, la un incendiu la bord.
Conform documentației depuse de constructor la autoritățile europene, mașinile vor fi inspecatate pentru a fi verificată pompa de înaltă presiune pentru combustibil și, dacă este necesar, aceasta va fi înlocuită.

Conform sistemului european de alerte de siguranță, defecțiune este produsă de o defecțiune de montaj. „Presarea insuficientă a pieselor din pompa de combustibil de înaltă presiune poate provoca mișcarea cilindrului din pompa de combustibil prin care se deplasează pistonul.
Acest lucru poate crea uzură între cilindru și corpul pompei, ducând la o presiune crescută asupra supapelor și/sau a scaunului supapei de mișcare în interiorul corpului pompei. Acest stres crescut poate provoca o fisură în sudarea supapelor afectate, ceea ce ar putea duce la o scurgere de combustibil, crescând riscul de incendiu”.

Campania este regăsită și în documentația KBA, instituția federală din Germania, care avertizează proprietarii auto care dețin aceste mașini să contacteze cel mai apropiat service autorizat Toyota.
Cele cinci modele au fost fabricate în uzina Toyota din Turcia și în cea din Marea Britanie, cu codurile TMUK și TMMT. Produsele se află pe toate piețele din Uniunea Europeană și din afara UE, în regiunea europeană.
Potrivit primelor informații, mașinile au mai fost vizate de o campanie de rechemare, care nu a reușit să remedieze corect defecțiunea pompei de carburant.