Asocierea formată din IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș - ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. a câștigat licitația pentru reabilitare a liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, cu oferta ân valoare de peste 2,1 miliarde de lei. Criteriul caree a stat la bază a fost cel mai bun raport calitate-preț. Contractul va putea fi încheiat după încheierea perioadei legale de depunere a contestațiilor.
”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 11 februarie 2025, a fost desemnată Asocierea formată din IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. (asociat), câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA - CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km). Oferta financiară a Asociererii formată din IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. (asociat), a fost de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț”, a transmis CFR.
![România exportă mașini de 43 miliarde euro și aduce din afară mașini de 45 miliarde euro. Pentru a remedia situația, e nevoie de un „șoc al preferințelor” - economistul-șef al unei bănci de top](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930284/1/trafic.jpg?width=151)
Compania precizează că semnarea contractului va fi pozibilă la finalul perioadei legale de contestații, scrie News.ro.
Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Valoarea estimată a contractului pentru Proiectarea și Execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții”Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA - CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53, este cuprinsă în intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fără TVA.
![Tesla începe în China producerea sistemelor Megapack de stocare a energiei](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930187/1/tesla-1738969-1280.jpg?width=151)
Principalele obiective preconizate sunt:
- modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;
- introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
- sarcina maxim 22,5 tone/osie;
- lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
- caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
- ecartament nominal: 1435 mm;
- lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia;
- lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);
- lucrări civile în stații - lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
- îmbunătățirea geometriei traseului în plan și în profil longitudinal (rectificări de curbe și încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);
- lucrări de semnalizare si telecomunicații;
- se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h;
- modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
- mărirea capacității de tranzit;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.