BMW - scădere drastică a profitului

Auto/Transporturi   
BMW - scădere drastică a profitului

Rezultatele financiare ale BMW Group în 2024 au fost puternic afectate de o serie de situații care au generat creșteri importante ale cheltuielilor suprapus peste scăderea vânzărilor pe piața din China. Profitul operațional al companiei germane a scăzut drastic în ultimul an, după cum a anunțat CEO-ul BMW.

BMW a raportat venituri totale de 142,8 miliarde euro pentru 2024, în scădere cu peste 8%, ca urmare a declinului vânzărilor, în special pe piața din China, unde toți producătorii europeni se confruntă cu această tendință. Rezultatul operațional a ajuns la 11 miliarde euro, în scădere masivă cu 35,8%, generând o marjă operațională de numai 6,3%, mai mică cu 3,5 puncte procentuale față de cea înregistrată în anul precedent. Printre cauzele care au condus la creșteri neprevăzute ale cheltuielilor companiei se numără și finanțarea campaniilor de rechemare în service, în care au fost implicate aproximativ un milion de vehicule, fiind întârziată totodată și lansarea noilor modele pe piață, pentru remedierea defecțiunilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru anul 2025, CEO-ul Oliver Zipse spune că se așteaptă la condiții provocatoare, dar mizează pe lansarea primului model din familia Neue Klasse, viitorul SUV care se va numi, cel mai probabil, iX3. Previziunile companiei arată o stabilizare a rezultatelor financiare, în raport cu anul 2024, în pofida amenințărilor legate de majorarea tarifelor din SUA.

Vânzările companiei ar trebui să crească, în acest context, după cum estimează șefii BMW, care mai preconizează și o creștere a fluxului de numerar liber, ca urmare a scăderii cheltuielilor de cercetare și dezvoltare.

EXCLUSIV Mihai Bordeanu, director Dacia România, anunță: Bigster ajunge în showroom-uri în luna aprilie și va începe livrările în luna mai. Avem deja 1.000 de comenzi, va fi lider în România, în segmentul din care face parte CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Mihai Bordeanu, director Dacia România, anunță: Bigster ajunge în showroom-uri în luna aprilie și va începe livrările în luna mai. Avem deja 1.000 de comenzi, va fi lider în România, în segmentul din care face parte

BMW Group raportat o evoluție foarte bună a segmentului electric, în 2024, cu un total de 426.594 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 13,5% față de anul anterior. Numai în trimestrul 4, grupul german a vândut 132.542 de vehicule electrice, în creștere cu 2,9% față de perioada similară din 2023. Evoluția este una în contradicție evidentă cu restul industriei auto din Europa, care s-a confruntat cu scăderi pe acest segment, în special mărcile premium Audi și Mercedes.

Directorul de dezvoltare al BMW, Frank Weber, a fost cel care a coordonat strategia de electrificare a grupului german și inplicit activitățile de dezvoltare și lansare a familiei Neue Klasse, însă el a fost schimbat din funcție chiar înainte de anunțarea rezultatelor financiare. „Frank Weber merită toate mulțumirile noastre pentru această realizare”, a transmis Oliver Zipse, odată cu schimbarea șefului de dezvoltare. În locul acestuia a fost numit Joachim Post, care până acum a fost Chief Purchasing Officer.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw vanzari
rezultate bmw
bmw electrice