Impactul informațiilor referitoare la fuziunea cu Honda s-a resimțit indiscutabil în prețul acțiunilor Nissan, care era în cădere liberă în toamna trecut, a crescut brusc odată cu anunțul din decembrie privind fuziunea și a scăzut din nou după ce s-a aflat că totul se năruie. În ziua în care constructorul auto a făcut publică decizia de reziliere a memorandumului cu Honda, a transmis și un raport al progresului procesului de restructurare a companiei, în speranța stăvilirii noului val de depreciere.
Nissan spune că este în curs de a realiza economii de aproximativ 400 de miliarde yeni (2,5 miliarde euro) în urma unor măsuri de restructurare aplicate în ultimii ani și, de asemenea, să îmbunătățească indicatorii întregii companii, care vor duce la scăderea pragului de rentabilitate la 2,5 milioane de vehicule în 2026.
![Porsche va elimina 1.900 de posturi](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21932945/1/porsche-emblema.jpg?width=151)
„Nissan este pe deplin angajat în acțiunile sale de redresare, având ca scop reducerea costurilor cu aproximativ 400 de miliarde de yeni. Suntem dedicați să realizăm o structură de costuri mai eficientă, în timp ce stimulăm creșterea de top prin produse competitive îmbunătățite, care răspund nevoilor diverse ale clienților noștri”, a transmis CEO-ul Makito Uchida. Acesta susține că marja operațională va fi de 4% și va deveni stabilă.
Reducerea costurilor fixe a fost estimată la peste 300 miliarde yeni, fiind țintite cheltuielile de vânzare, generale și administrative (SGA), de 200 miliarde yeni, 100 de miliarde yeni din restructurarea bazei de producție și 30 de miliarde yeni din efiiicientizarea dezvoltării.
![ANUNȚ O nouă linie de feribot între Bulgaria și România](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21931824/1/ferryboat-2103161-1280.jpg?width=151)
Există planuri privind reduceri de personal de 2.500 de persoane la nivel global, prin eficientizarea operațiunilor, reducerea de noi angajări și accelerarea programelor de plecări voluntare. Costurile cu forța de muncă vor fi reduse și prin alte măsuri, precum centrele de servicii partajate și cheltuielile fixe de marketing.
Alte reduceri de costuri vor fi obținute prin consolidarea liniilor de producție, ajustarea modelelor de schimburi și transferul de locuri de muncă, începând cu trei fabrici în acest an (aproximativ 100 miliarde yeni), care va duce la o reducere suplimentară a angajaților cu 5.300 anul acesta și 1.200 anul viitor, adică 6.500 de persoane în total.
Mai sunt menționate noi măsuri de eficientizare în inginerie și operațional, lansarea de noi modele și reducerea CAPEX și a costurilor pentru lansarea produselor.
La nivelul rețelei de producție, Nissan spune că își va reduce capacitatea globală de producție cu 20% și va optimiza forța de muncă până anul viitor. În China, producția se va reduce la 1 milion de vehicule (cu 0,5 milioane unități), iar în afara Chinei se reduce cu alte 0,5 milioane, la 3 milioane unități și o rată de utilizare a uzinelor care va crește de la 70% în 2024, la 85% în 2026. În total, capacitatea de producție a companiei se va reduce la 4 milioane vehicule.
![ULTIMA ORĂ Dacia a scumpit Jogger și Sandero. Prețuri noi și pentru Duster și Logan](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930954/1/ip1011862.jpg?width=151)
Costurile variabile vor fi și ele reduse cu 100 miliarde yeni, între care costuri cu designul, 60 miliarde yeni, prin simplificarea designului, reducerea costurilor operaționale de producție prin reducerea complexității pieselor cu până la 70%, eficientizarea lanțului de producție și reducerea costurilor la depozitarea de piese after-sale.
Prin îmbunătățirea gamei, Nissan urmărește lansarea de noi modele PHEV, o nouă generație LEAF și un nou model pentru piața chineză. De asemenea, intenționează să lanseze vehicule fără șofer până în 2027.
![Avertisment lansat din Germania pentru electricitate - Blackout total chiar de Paște ?](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33214/21932982/1/flashlight-7481941-1280.jpg?width=151)
La nivelul de management, compania japoneză vrea să simplifice sistemul de luare a deciziilor, prin reducerea cu 20% a pozițiilor de top management. Nissan susține că a început deja acest program de restructurare și va oferi peste aproximativ o lună un nou raport privind implementarea programului.
Constructorul japonez avea în vedere aceste măsuri de restructurare în special prin prisma unei posibile fuziuni cu Honda, însă odată cu rezilierea acestei înțelegeri cu cealaltă companie japoneză, măsurile devin importante pentru acționarii existenți.
Nissan a anunțat în aceeași zi rezultatele financiare pentru trimestrul 3 al anului fiscal (octombrie – decembrie), care au adus scăderi pe linie, pentru venitul net al companiei (9.171 miliarde yeni), profitul operațional, care s-a redus aproape la zero (marjă de 0,7%), în timp ce profitul net s-a diminuat cu 70%, de la 540 miliarde yeni la numai 160 miliarde yeni.