Dintr-un punct de vedere, numărul de rechemări în service lansate de un constructor auto, cel puțin cele din motive de siguranța pasagerilor, poate spune mult despre calitatea unei mașini, dar din alt punct de vedere poate demonstra o preocupare foarte mare pentru remedierea inevitabilelor erori de proiectare. Mercedes, o marcă premium de automobil, continuă să conducă în clasamentul modelelor cu cele mai multe rechemări, în 2024.
Clasamentul mărcilor cu cele mai multe campanii de rechemare în service, din motive care țin de siguranța pasagerilor, are în 2024 pe primul loc Mercedes-Benz, o marcă obișnuită pentru acest clasament și în anii trecuți.
![VIDEO În scurt timp se va putea circula de la Curtea de Argeș la București pe autostradă](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21931752/1/screenshot-2025-02-12-165853.png?width=151)
Compania germană a lansat prin sistemul european de alerte nu mai puțin de 24 de campanii, care au vizat 23 de modele, din producția actuală sau din vechile generații. Cele mai multe campanii au fost cele destinate modelelor C Class și GLE, care au avut fiecare câte cinci rechemări.
Pe sistemul de alerte al KBA, autoritatea federală germană pentru transport, numărul de campanii impuse Mercedes este chiar mai mare, cu 43 de rechemări.
În același timp, rivalii de la BMW au obținut, cu modelul Seria 3, titlul neoficial de „cel mai rechemat model în service în 2024, cu un total de șapte defecte posibile. De altfel, BMW s-a situat pe locul al doilea în clasamentul cu cele mai multe campanii pentru remedierea posibilelor defecte, cu 23 de campanii în total, acoperind 21 de modele ale mărcii.
![Stellantis pregătește un sistem surpriză - țeavă de eșapament pentru mașini electrice](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930904/2/20241014-090747.jpg?width=151)
Pe locul al treilea în Europa, s-a aflat marca Citroen, care a reușit să cumuleze 15 campanii de service, acoperind un total de 12 modele. Practic, o bună parte din gama mărcii franceze, de la C1, la C5 Aircross, de la Berlingo la Jumpy, modele fabricate în trecut sau modele actuale, au fost vizate de o campanie de rechemare. Cel mai afectat model a fost Berlingo, cu patru campanii care l-au avut în centru.
Ford cu 13 campanii, și VW și Hyundai, cu câte 12 campanii, se află pe următoarele locuri în clasament, având câte 12 modele afectate (16 pentru VW).
Pentru Ford, modelul care ne interesează este Puma, care în existența lui a avut puține rechemări, dar niciuna în 2024, semn că modelul a ajuns deja la o maturitate tehnică impresionantă, odată cu lansarea versiunii electrice. Ultimele locuri în top 10 al rechemărilor sunt ocupate de Opel, Lexus (ambele cu 12 campanii), Peugeot și Toyota (cu câte 11 campanii).
Numărul de modele implicate în aceste campanii a fost diferit pentru fiecare marcă (doar 7 pentru Lexus, 14 pentru Toyota, 10 pentru Opel și 12 pentru Peugeot). De la Toyota, Pro Ace a avut cele mai multe apeluri de revenire în service, pentru cinci defecțiuni diferite.
![Uzina Ford Otosan bifează o nouă creștere a producției](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930919/1/ford-004.jpg?width=151)
De altfel, modelul Toyota este în aceeași categorie, a modelelor cu cinci probleme sesizate, alături de BMW Seria 5, X3, Mercedes C Class și Mercedes GLE. Mult mai multe modele se află în categoria celor cu patru defecțiuni potențiale, inclusiv trei modele BMW, două Ford, două Mercedes, câte unul de la Opel, Peugeot și Toyota (Corsa, 208 și Corolla).
Dacia își păstrează reputația de marcă cu foarte puține probleme, din punctul de vedere al rechemărilor, având, în 2024, doar două campanii, care au vizat ultimele generații Duster, 2 și 3, cu volume mici de automobile. Este vorba despre o problemă la un airbag cortină, la Duster 2, și apoi la un conector care conduce la pierderea tracțiunii și la slăbirea direcției, la Duster 3.
În total, anul trecut au fost 41 de mărci diferite care au derulat cel puțin o campanie de rechemare, cu cel puțin un model.