Mitsubishi își reia planurile pentru Europa, cu un nou Outlander și patru modele produse în Franța

Auto/Transporturi   
Mitsubishi își reia planurile pentru Europa, cu un nou Outlander și patru modele produse în Franța

Au trecut doar câțiva ani de când Mitsubishi anunța oficial că se retrage din Europa, scoțând de pe piață cele mai populare modele ale mărcii. De atunci, lucrurile s-au schimbat și japonezii au revenit la sentimente mai bune față de europeni. Noua generație Outlander ar trebui să puncteze revenirea mărcii în segmentul de volum.

Începând din luna aprilie, noul Mitsubishi Outlander va fi lansat pe piața din Europa, odată cu primele livrări și intrarea mașinii în showroom-uri. Mitsubishi a traversat o perioadă dificilă, nu doar în Europa, ci la nivel global, singurele piețe rămase în formă fiind cele din Asia.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Wizz Air lansează una dintre cele mai lungi curse CITEȘTE ȘI ANUNȚ Wizz Air lansează una dintre cele mai lungi curse
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

După anunțul din 2020, care a șocat industria auto, Mitsubishi și-a reconsiderat viitorul în Europa, mai ales cu ajutorul Renault, care a decis să producă mașini europene pentru compania japoneză, în care avea și are un interes indirect, prin acțiunile deținute de Nissan.

Primul pas a fost noua generație ASX, care nu este altceva decât un Renault Captur cu sigla Mitsubishi. A fost o decizie care a readus marca în vânzările europene, chiar dacă n-a reușit să recupereze scăderile masive de până atunci.

Nissan își decapitează structurile de conducere după schimbarea CEO-ului și înlocuiește toți vicepreședinții CITEȘTE ȘI Nissan își decapitează structurile de conducere după schimbarea CEO-ului și înlocuiește toți vicepreședinții

Deși Mitsubishi anticipase o generație dezvoltată pe cont propriu, proiectul s-a anulat în 2020, astfel că soluția Renault a fost una salvatoare. Imediat a urmat și noul Colt, care este la rândul lui un Renault Clio cu siglă Mitsubishi, care a completat într-o măsură mai mică sau mai mare vânzările „Tridentului” în Europa.

De aici, lucrurile s-au așezat pe un făgaș mai aproape de normal, iar acum Frank Krol, șeful Mitsubishi în Europa, spune că există o nouă strategie pe termen lung, în Europa, care presupune lansarea de alte noi modele.

Sosirea noului Otulander readuce, practic, esența mărcii în fața clienților, pentru că, înainte de orice, Mitsubishi era cunoscut pentru performanțele sale în zona de 4x4, de SUV-uri. Lansat încă din 2024 la nivel global, versiunea europeană a avut nevoie de mai mult timp decât fusese anticipat, pentru a fi pregătit să respecte noile norme privind emisiile.

MOL a descoperit un nou câmp petrolier CITEȘTE ȘI MOL a descoperit un nou câmp petrolier

După Outlander, va urma o nouă lansare, reprezentată de SUV-ul Grandis. Numele nu mai are legătură cu ce însemna cândva pentru marcă, o caroserie monovolum, pentru că în Europa va fi purtat de o versiune japoneză a lui Renault Symbioz.

Acesta este pur și simplu un Captur mai mare, care a generat și supranumele de „Duster premium”, fiind, de fapt, o versiune cu specificații mai ridicate a aceleiași platforme CMF-B. Pentru Mitsubishi acesta ar putea fi un nou implus în vânzări, având în vedere că originalul, Symbioz, nu este la fel de popular precum Captur sau Clio.

În fine, un al patrulea model furnizat de Renault va fi SUV-ul electric derivat din Scenic, un model de referință pentru strategia electrică a francezilor, dar care are nevoie de volume mai mari pentru a face profitabilă producția sa.

Croația, Polonia și România, cea mai mare creștere din UE a costului cu mâna de lucru CITEȘTE ȘI Croația, Polonia și România, cea mai mare creștere din UE a costului cu mâna de lucru

Odată ce noile modele vor fi prezente în showroom-urile Mitsubishi din Europa,  marca va avea deja alt impact asupra clienților, cu șase modele, dintre care patru complet noi. Anul trecut, Mitsubishi a vândut în Europa puțin peste 60.000 de autoturisme, reprezentând o creștere de aproximativ 50% față de anul anterior.

Volumul este mult sub performanțele din anii care au precedat criza Covid, pierderile majore fiind cele de pe piețele mari, Germania, Franța, Spania, Marea Britanie, și este chiar și sub nivelul pe care l-au atins deja unele mărci din China.

FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale CITEȘTE ȘI FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

În ce privește noul Outlander, care va deveni din nou vârful de gamă al mărcii, în Europa, acesta va fi echipat doar cu motoare PHEV, marca renunțând complet la motorizările diesel, din cauza emisiilor foarte mari și ca urmare a cererii tot mai reduse pe piața europeană. Experiența cu generațiile anterioare poate fi considerată un avantaj, mai ales că Mitsubishi este primul SUV din lume care a introdus propulsia PHEV, în urmă cu 12 ani.

În Europa, Outlander a fost mult timp cel mai vândut automobil plug-in hybrid, iar creșterea performanțelor cu o baterie mai mare (22,7 kWh) și autonomie pur electrică de 85 km să readucă în atenția clienților acest model. De la lansarea din 2013, Outlander s-a vândut în peste 200.000 de exemplare în Europa, un volum important pentru o marcă japoneză.

FOTO Aurora, retailerul ucrainean care vinde și la 1 leu, s-a extins puternic în România cu reduceri agresive CITEȘTE ȘI FOTO Aurora, retailerul ucrainean care vinde și la 1 leu, s-a extins puternic în România cu reduceri agresive

Prețul anunțat pentru Europa, de aproape 50.000 de euro, este destul de competitiv în raport cu principalii concurenți, iar țintele de vânzări sunt destul de ambițioase pentru japonezi, cu volume care ar putea depăși anul acesta vânzările lui ASX (care a avut circa 15.000 de unități livrate în 2024). Noul Outlander are o lungime de 4,71 metri, cu 1,86 metri lățime și 2,70 metri ampatament.

Va fi concurent direct în segmentul D-SUV cu Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, dar și cu liderul segmentului, Skoda Kodiaq și cu nou lansatul VW Tayron.

viewscnt
Afla mai multe despre
mitsubishi outlander
mitsubishi grandis
mitsubishi phev