Volkswagen transformă Jetta în brand complet electric

Auto/Transporturi   
Volkswagen transformă Jetta în brand complet electric

Strategia mărcii Volkswagen pentru electrificare pe cele mai importante piețe globale include lansarea mai multor modele accesibile, pe a doua cea mai importantă piață a mărcii la nivel global, China, care ar putea fi urmată de mișcări similare pe celelalte piețe majore.

Volkswagen și-a propus să investească masiv în dezvoltarea de mașini preponderent electrice pe piața din China, pentru a putea ține ritmul cu producătorii chinezi și pentru a câștiga cotă de piață pe acest segment extrem de important în China.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Imagini cu prima \ CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini cu prima "cârtiță" pentru metroul spre Aeroportul Otopeni

Planurile mărcii VW includ și transformarea mărcii locale Jetta, care a fost creată în 2019 pentru a nu submina poziția mărcii de bază, VW, prin vânzarea de mașini ieftine. Chiar dacă au existat zvonuri privind posibilitatea ca Jetta să devină marcă globală, aceasta a rămas în China și s-a manifestat ca un brand popular, cu modele accesibile.

Trecerea la propulsia electrică a determinat conducerea VW China să ia o nouă decizie: transformarea brandului Jetta într-unul complet electric, cu care să se bată de la egal la egal cu mărcile accesibile chinezești.

Încă de la lansarea sa, Jetta a fost orientat către clienții tineri, la început de drum, care au venituri mici și aspirații pentru mașini moderne. Asta va fi Jetta și în epoca electrică, după cum au anunțat reprezentanții VW China. CEO-ul Ralf Brandstatter a declarat că își propună să crească volumul vândut cu un milion de vehicule, în doar câțiva ani.

VIDEO cu noul incident din Pasajul Unirii. Cum s-a oprit cisterna încărcată cu GPL în una dintre porțile de gabarit. Reacție virulentă a primarului CITEȘTE ȘI VIDEO cu noul incident din Pasajul Unirii. Cum s-a oprit cisterna încărcată cu GPL în una dintre porțile de gabarit. Reacție virulentă a primarului

Planurile VW includ lansarea, începând cu 2026, a 11 modele noi, dintre care doar unul va fi cu combustie. Mașinile vor fi produse sub cele două branduri, VW și Jetta, și vor fi dezvoltate de parteneriatul pe care grupul german îl are cu compania chineză FAW.

Strategia „În China, pentru China”, lansată de VW cu câțiva ani în urmă, a intrat într-o nouă etapă, care presupune inclusiv o colaborare cu terți parteneri, cum este cea cu Xpeng, crearea unei companii locale de R&D, Volkswagen Group (China) Technology Company (VCTC), și investiții în divizia locală a Cariad, care susține eforturile de dezvoltare.

Unul dintre produsele create de noile structuri este noua platformă CMP (Compact Main Platform), care ar trebui să scurteze timpul de dezvoltare cu 30% și să reducă costurile cu 40%.

O a doua platformă va fi CEA (China Electric Architecture), o platformă software dezvoltată cu Xpeng, care va aduce de asemenea, reduceri masive de costuri de producție și trecerea la arhitectura bazată pe software.

INTERVIU FOTO Fırat Elhüseynim, director Ford Otosan Craiova: Ne putem adapta la orice cerere - hibrid, diesel și electrice - pe aceleași linii de producție CITEȘTE ȘI INTERVIU FOTO Fırat Elhüseynim, director Ford Otosan Craiova: Ne putem adapta la orice cerere - hibrid, diesel și electrice - pe aceleași linii de producție

Cele 11 vehicule care vor fi lansate în următorii ani sunt trei vehicule complet electrice, dintre care două pe platforma CMP, una pe platforma MEB, europeană, toate având arhitectura CEA implementată, două vehicule PHEV, dezvoltate pe platforma CMP, cu arhitectura software actuală, și două vehicule complet electrice de clasă medie, dezvoltate pe o platformă viitoare, posibil SSP. Acestea vor avea și versiuni Range Extender (REEV), adică vor primi și un motor cu combustie cu rol de încărcare a bateriei.

Două noi vehicule electrice de mărime medie: pe o „platformă avansată de viitor” necunoscută anterior; Acesta va fi disponibil ca variantă opțională de extindere a autonomiei (REEV) cu un mic motor cu ardere ca generator.

Pentru brandul Jetta, sunt rezervate modelele cele mai ieftine, cel mai mici automobil electric al mărcii urmând să coste sub 10.000 de dolari, potrivit primelor informații.

Porsche va concedia aproape 4.000 de angajați CITEȘTE ȘI Porsche va concedia aproape 4.000 de angajați

Marca VW a vândut în 2024, pe piața din China, 2,19 milioane de vehicule, în scădere cu 8% față de 2023, pe fondul unei concurențe locale extrem de puternice.

Chiar și în aceste condiții, Volkswagen a rămas cea mai vândută marcă de import din China, a doua cea mai vândută marcă de pe piață (cu ajutorul a celor trei parteneriate pe care le are local), fiind numărul 1 pe segmentul de mașini cu combustie, cu o cotă de 16%, și pe locul 9 în vânzările de autovehicule electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
jetta
vw
vw china
vw masini electrice