Tranziția comenzilor automobilului modern de la analog la digital a început de mult, iar mașinile cu direcție electrică sunt deja pe șosele. Acum a venit, însă, rândul frânelor, un sistem cel puțin la fel de pretențios și important pentru siguranța pasagerilor.
Companiile producătoare de componente au deja în dezvoltare primele sisteme de frânare electrică ce vor fi fabricate în serie pentru echipa automobilele ce vor fi lansate pe piață în perioada următoare.
Sistemul clasic hidraulic se apropie de final, așa cum s-a întâmplat cu multe tehnologii considerate altădată de neînlocuit. Cea mai importantă caracteristică a acestora care le-a ținut în viață un secol ține de fiabilitatea sistemului și capacitatea lui de a oferi feedback în cel mai scurt timp, atunci când ceva s-a defectat.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În același timp, cea mai vulnerabilă parte a sistemului de frâne hidraulice n-a fost niciodată rezolvată: riscul de defectare a sistemului printr-o intervenție mecanică (tăiere, crăpare) asupra conductelor.
Noile sisteme de frânare, create de giganți ai industriei de componente, au în centru tehnologia dezvoltată de Brembo care urmează să înceapă producția pentru primii clienți din industria auto, pentru ca frânele electrice să ajungă pe automobilele de serie.
Frânele Brembo Sensify sunt descrise de celebra companie ca fiind „primele frâne fluid-free”, care sunt controlate independent pe fiecare roată și care interacționează permanent cu șoferul. Compania spune că aceste frâne fac parte din viziunea lor „pentru un viitor fără accidente”.

Și realitatea de astăzi confirmă faptul că noile tehnologii sunt net superioare unui sistem cu fluide, bazat pe conducte și furtune și pe o servo-direcție ușor de defectat.
Conform descrierii Brembo, sistemul Sensify folosește software-ul, algoritmi predictibili și managementul de date, pentru a frâna eficient. Ecosistemul acestor frâne integrează etrierii, discurile și materialele de fricțiune cu software-ul, algoritmii și Inteligența Artificială.

Practic, între pedala de frână și discurile de frână, care vor rămâne tot acolo, nu va mai exista un circuit de lichid de frână care să transmită presiunea din pedală, ci un circuit electric, care va transmite date. Toată această rețea va fi coordonată de un computer, care va avea desigur și circuite redundante pentru a depăși orice defecțiune.
Tehnologiile de ultimă generație aduc și o funcționare mai lină și mai lipsită de vibrații sau reacții neașteptate. În plus, manifestări dinamice precum subvirarea în timpul frânării în viraje nu va mai exista. Un alt avantaj enorm este cel al personalizării frânelor după preferințele și comportamentul șoferului.
Istorie va deveni și sistemul ABS, care va fi înlocuit de inteligența sistemului de frânare. Acesta va ști cu precizie să frâneze exact atât cât trebuie în situațiile de urgență, fără să mai fie nevoie de alternanța apăsării pentru evitarea blocării discului de frână.
Pe scurt, noile frâne digitale vor fi mai eficiente, mai rapide, mai fiabile, mai sigure și vor putea fi integrate cu ușurință în ecosistemul software al mașinilor de ultimă generație.
Brembo susține că sistemul Sensify va putea echipa mașini din orice segment, ceea ce înseamnă că prețul de producție nu va influența prea mult costurile totale de producție.