Lexus, Buick și Mazda au fost evaluate ca fiind cele mai fiabile trei mărci auto din SUA în anul 2025, conform datelor analizate de Profit.ro.
Studiul J.D. Power măsoară fiabilitatea prin numărul de probleme la 100 de vehicule (PP100) în primii trei ani de utilizare.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Tesla a înregistrat cea mai mare îmbunătățire față de 2024, reducându-și indicele PP100 cu 43 de probleme.
Fiabilitatea vehiculelor reprezintă un factor-cheie pentru cumpărători, influențând costurile pe termen lung și satisfacția generală în utilizare.
În acest grafic VisualCapitalist a clasificat cele mai fiabile mărci auto din SUA pentru anul 2025, utilizând date furnizate de J.D. Power.

Mărcile au fost punctate în funcție de numărul de probleme raportat la 100 de vehicule (PP100) pe o perioadă de trei ani de utilizare.
Cele mai fiabile mărci auto din 2025 sunt Lexus, Buick și Mazda. Dacă Lexus și Buick apar frecvent în topul acestor clasamente, poziția a treia ocupată de Mazda reprezintă o îmbunătățire considerabilă față de anul precedent.

Mai jos găsești datele utilizate pentru realizarea graficului:
Cele mai mari schimbări față de 2024 s-au înregistrat la Jeep (creștere a PP100 cu 85), Tesla (scădere a PP100 cu 43) și RAM (creștere a PP100 cu 41).
Fiabilitatea generală s-a deteriorat
Potrivit J.D. Power, media industriei pentru PP100 a atins cel mai ridicat nivel din 2009 până în prezent, anul imediat următor crizei financiare din 2008.
Cel mai probabil, cauza este faptul că vehiculele cu vechime de trei ani analizate acum au fost produse imediat după pandemia de COVID-19.

„Deși creșterea numărului de probleme în acest an poate fi deranjantă atât pentru producătorii auto cât și pentru proprietari, este important să reținem că vehiculele actuale de trei ani au fost construite într-o perioadă în care industria auto se confrunta cu perturbări majore.” — Jason Norton, Director benchmarking auto, J.D. Power
Mai multă tehnologie, mai multe probleme
Pe măsură ce autovehiculele devin tot mai avansate din punct de vedere tehnologic, problemele software au devenit una dintre principalele preocupări legate de fiabilitate.
Conform studiului J.D. Power, conectivitatea Android Auto și Apple CarPlay a fost cea mai frecventă problemă pentru al doilea an consecutiv (8,4 PP100). De altfel, jumătate din primele 10 probleme semnalate la nivelul industriei au fost legate de integrarea, utilizarea sau conectivitatea smartphone-ului.

Chiar dacă mulți producători auto au început să ofere actualizări software prin internet (OTA – over-the-air), 56% dintre proprietarii de vehicule afirmă că aceste actualizări nu au produs îmbunătățiri sesizabile.