Honda va produce următoarea generație de vehicule Civic în Indiana, nu în Mexic, din cauza taxelor impuse de SUA

Auto/Transporturi   
Honda va produce următoarea generație de vehicule Civic în Indiana, nu în Mexic, din cauza taxelor impuse de SUA

Honda a decis să producă viitoarea generație a modelului Civic hibrid în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita posibilele tarife impuse unuia dintre cele mai bine vândute modele ale sale, au declarat trei surse apropiate situației, citate de Reuters.

Decizia evidențiază modul în care producătorii auto încearcă să se adapteze la tarifele de 25% propuse de președintele american Donald Trump pentru bunurile importate din Mexic și Canada, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul drum cu mașina prin primul tunel de autostradă montană în România: Doar 3 minute CITEȘTE ȘI VIDEO Primul drum cu mașina prin primul tunel de autostradă montană în România: Doar 3 minute

Deși mai multe companii auto și-au exprimat îngrijorarea în privința acestor taxe, decizia Honda este prima măsură concretă luată de un mare producător japonez.

Potrivit celor trei surse, Honda – al doilea cel mai mare producător auto din Japonia – plănuise inițial să fabrice noul model Civic în Guanajuato, Mexic. Producția urma să înceapă în noiembrie 2027. Mexicul fusese ales deoarece costurile în creștere făceau dificilă producția în Indiana și Canada.

Acum, Honda intenționează să construiască noul model Civic în Indiana începând din mai 2028, cu o producție anuală estimată la aproximativ 210.000 de unități, a precizat una dintre surse. Dacă producția din Indiana nu va putea satisface cererea, compania ar putea importa din alte țări neafectate de tarife, a adăugat sursa.

Toate cele trei surse au vorbit sub protecția anonimatului, deoarece informațiile nu au fost încă făcute publice.

Un purtător de cuvânt al Honda a refuzat să comenteze modificările planului de producție al Civic, dar a declarat că firma va continua să analizeze cererea și mediul de afaceri pentru a optimiza producția și distribuția la nivel global.

Tarifele SUA forțează modificări majore în industrie

Mexicul a fost mult timp un centru de producție cu costuri reduse pentru producătorii auto japonezi și internaționali. În prezent, Honda trimite aproximativ 80% din producția sa din Mexic către Statele Unite, a doua cea mai mare piață auto din lume, după China.

Directorul operațional al Honda, Shinji Aoyama, a avertizat în noiembrie că producătorul auto va trebui să ia în considerare mutarea producției, dacă SUA vor impune tarife permanente asupra vehiculelor importate.

Cazul Honda subliniază cât de perturbatoare pot fi aceste tarife pentru industriile care nu pot modifica rapid planurile de producție, din cauza investițiilor mari necesare și a liniilor de producție adaptate piețelor specifice.

ULTIMA ORĂ OFICIAL SUA suspendă ajutorul militar pentru Ucraina CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ OFICIAL SUA suspendă ajutorul militar pentru Ucraina

În 2023, Honda a vândut aproximativ 1,4 milioane de automobile și camionete în SUA, inclusiv modele Acura. Modelul Civic, atât în versiunea pe benzină, cât și în varianta hibridă, a fost al doilea cel mai bine vândut model al companiei pe piața americană, după CR-V, cu peste 240.000 de unități vândute.

Vânzările Honda Civic în SUA au crescut cu 21% anul trecut, comparativ cu 2022, potrivit datelor companiei.

Aproximativ 40% dintre vehiculele Honda vândute în SUA sunt importate din Mexic și Canada. În plus, compania exportă anual aproximativ 60.000 de vehicule produse în SUA către aceste două țări.

Dacă Mexicul și Canada vor introduce tarife de represalii, Honda s-ar putea confrunta cu creșteri suplimentare ale costurilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
honda
civic
sua