Piața românească a transporturilor ar putea înregistra o scădere anul acesta, prima din perioada post-COVID, pentru că resimte efectele incertitudinii cu care se confruntă investitorii la nivel global, spune, pentru Profit.ro, Sergiu Iordache, managing director DSV Road, principala companie din România a grupului danez DSV, care se pregătește să devină cel mai mare transportator de mărfuri din lume, după achiziția Schenker.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Detalii despre integrarea operațiunilor DSV și DB Schenker în România, mai jos.
“Eu sunt optimist în continuare, dar piața nu dă semne foarte bune pentru acest an. Nici sectorul auto și nici celelalte industrii nu arată foarte fericit.

Economia globală este într-o perioadă de schimbare, iar politicul influentează mult. Investitorii nu știu ce se va întâmpla cu războiul din Ucraina, cu repoziționarea SUA etc și atunci așteaptă, dar asteptarea nu face bine economiei.
Noi avem în România 3 entități juridice distincte, care se ocupă de transport rutier, aerian și maritim, respectiv logistică, iar mărfurile trec peste tot și noi resimțim imediat toate aceste dezechilibre din piața internă și globală”, a declarat Iordache.
În sectorul auto, clienții DSV își regândesc strategiile și planurile, punând mai puțin accent pe electrificare, în comparație cu anii anteriori, și mai mult pe combustie, o schimbare de abordare care se propagă în lanț de la constructorii de mașini la furnizorii lor și în întreaga industrie auto.
În aceste condiții, anul acesta va fi “flat” în cel mai bun caz sau va înregistra o ușoară scădere, urmat de o revenire a pieței auto anul viitor, prognozează Iordache.

Cele 3 companii care reprezintă grupul danez în România (DSV Road, DSV Air & Sea și DSV Solutions) au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de aproape 150 de milioane de euro.
Rezultatele au fost superioare celor din 2023, dar ritmul de creștere a încetinit după primii ani de după criza COVID.
“Anul trecut am avut rezultate conform cu ceea ce ne-am bugetat și toate diviziile au performat foarte bine. Și pentru 2025 am prognozat o creștere, pentru că orice schimbare aduce și oportunități și dacă esti atent la ele și ai o organizație flexibilă atunci le poți fructifica”, notează managerul.
Dacă ianuarie a fost o lună scurtă, pentru că a activitatea companiei a început mai târziu față de alți ani, urmare a perioadei prelungite de zile libere cu ocazia sărbătorilor, februarie s-a dovedit o lună bună, fără scăderi semnificative de business pe piețele relevante.

În ceea ce privește tranzacția cu Deutsche Bahn, este așteptat în această etapă acordul Consiliului Concurenței și al autorităților europene.
“Noi ne așteptăm ca integrarea cu colegii de la Schenker să înceapă în al doilea trimestru și să fie finalizată, din punct de vedere operațional, cât mai repede anul acesta.
Avem o abordare directă: ne dorim să punem cele două echipe să lucreze împreună, astfel încât să finalizăm integrarea cât mai rapid și să fructificăm sinergiile dintre companii”, detaliază Iordache.
În România, DSV și DB Schenker au reprezentanțe apropiate ca număr de angajați și cifră de afaceri.

Integrarea nu presupune un plan de restructurare, întrucât abordarea DSV se concentrează pe dezvoltarea în comun a businessului, nu pe reducerea costurilor, mai spune managing directorul DSV Road.
România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani.
În septembrie 2024, grupul danez a anunțat că a semnat un acord de 14,3 miliarde de euro (15,85 miliarde de dolari) pentru achiziționarea diviziei de logistică Schenker a Deutsche Bahn AG, prezentă și în România.
Preluarea Schenker de către DSV este cea mai costisitoare achiziție a unei firme daneze.

Conform datelor companiei de brokeraj Sydbank, în urma tranzacției, DSV devine cea mai mare companie de transport și logistică din lume, depășind grupul elvețian Kuehne und Nagel, atât în privința veniturilor, cât și a volumului de marfă.
Entitatea combinată va avea venituri de 43,5 miliarde dolari, pe baza rezultatelor financiare din 2023, și aproximativ 147.000 de angajați în peste 90 de țări.