După VW ID.2, constructorul german vrea să lanseze un al doilea model electric, și mai ieftin, cu care să atace segmentul entry-level al mașinilor electrice. Practic, este mașina cu care Renault și-ar fi dorit să împartă platforma, atunci când au demarat proiectul Twingo, dar au fost refuzați.
Thomas Schafer, CEO-ul brandului Volkswagen, a avut o întâlnire de lucru cu o parte din angajații mărcii, în care a dezvăluit designul viitorului automobil electrice accesibil, o adevărată „mașină a poporului”, după cum spune numele mărcii. Deocamdată, se știe doar că prețul va fi de „aproximativ 20.000 de euro” și că mașina va fi lansată în 2027.
![VIDEO Umbrărescu a adus 350 de muncitori pe Autostrada Moldovei](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21924115/4/umbrarescu-autostrada.jpg?width=151)
Singura imagine transmisă presei dezvăluie doar o siluetă frontală, din care se văd doar contururile farurilor, ce amintesc parțial de vechiul concept ID.Life (Foto principal)
„Odată cu încheierea negocierilor în decembrie, am pus în mișcare cel mai mare plan de viitor din istoria Volkswagen”, a declarat Thomas Schafer. „Un pas cheie în acest sens este ca mobilitatea electrică să fie atractivă pentru toată lumea – aceasta este promisiunea mărcii noastre”, a mai spus șeful mărcii VW. El a subliniat și faptul că fabrica principală a mărcii, cea din Wolfsburg, „va stabili noi standarde în producția de automobile”.
![FOTO Noile stații de metrou pe cea mai aglomerată linie - Cum vor arăta](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21923992/5/metrou.jpg?width=151)
Primele imagini cu conceptul care va anticipa modelul de serie, care ar trebui să se numească ID.1 și să aibă dimensiuni specifice clasei A, va fi dezvăluit în luna martie, după cum a anunțat compania, iar premiera mondială va avea loc în 2027. Mașina va fi concurentă directă cu Dacia Spring, dar și cu viitorul Renault Twingo, o mașină pe care Luca de Meo și-ar fi dorit să o construiască împreună cu VW.
„Un Volkswagen electric accesibil, de înaltă calitate și profitabil, din Europa pentru Europa – aceasta este Liga Campionilor a ingineriei auto!” a mai transmis Schafer angajaților cu care s-a întâlnit.
![FOTO Volkswagen dezvăluie prima imagine a viitorul model electric ce va rivaliza cu Dacia Spring și anunță viitoarele modele ce vor fi produse în Wolfsburg](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21924407/1/vw-id-1-teaser.jpg?width=585)
Volkswagen are un plan care cuprinde lansarea unei noi generații de automobile electrice compacte, electrice, bazate pe noua versiune a platformei modulare MEB. Primul model din această familie va fi ID.2, care va fi lansată, cel mai probabil, la finalul acestui an, cu start al producției 2026. Prețul anunțat este de „sub 25.000 de euro”, urmând să concureze cu modele precum Renault 5 sau Citroen e-C3, dar și cu competitorii chinezi din segment.
Volkswagen a vândut până acum peste 1,35 milioane de mașini electrice din familia ID, dintre care aproximativ 500.000 au fost ID.3, modelul cel mai accesibil din această familie. Doar anul trecut, marca Volkswagen a vândut 383.100 de vehicule complet electrice.
Thomas Schafer a mai anunțat la întâlnirea de lucru faptul că producția actualului VW Golf se va muta în Mexic, pentru a crea spațiu noilor modele, atât electrice, cât și cu combustie, inclusiv noului VW Golf electric. Vor fi instalate noi linii de producție, care să poată asambla mașini dezvoltate pe noua platformă SSP, inclusiv un T-Roc electric. „Aceasta va consolida Wolfsburg în poziția de capitala noii noastre clase compacte complet electrice”, a mai spus Schafer.
![ULTIMA ORĂ Renault a reușit să blocheze planurile de fuziune dintre Honda și Nissan](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21923377/1/nissan-honda.jpg?width=151)
Platforma SSP, Scalable Systems Platform, este următoarea generație a platformelor mecatronice complet electrică, complet digitalizată, scalabilă, bazată pe o arhitectură de sistem uniformă, ce se va regăsi pe viitoarele modele electrice ale VW.
VW a încheiat la finele anului trecut un acord cu angajații, numit „Zukunft Volkswagen“ (Viitorul Volkswagen), prin care se stabilește „viziunea companiei pentru viitor care să combine stabilitatea economică, ocuparea forței de muncă și poziția de lider tehnologic în domeniul mobilității durabile”.
Planul propus are trei etape: consolidarea competitivității, prin optimizarea structurilor de costuri și extinderea portofoliului de modele existent, lansarea de nouă noi modele până în 2027, inclusiv ID.2, la sub 25.000 de euro și ID.1, la 20.000 de euro, și etapa finală, în care VW vrea să devină lider din punct de vedere tehnologic în segmentele de volum.