Autoritățile au aprobat omologarea sistemului Drive Pilot, al Mercedes-Benz, cu o viteză superioară față de cea cu care fusese inițial aprobat. Vânzările noului sistem încep în curând, dar clienții vechi vor putea să acceseze și ei noile caracteristici, gratuit.
Mercedes-Benz și-a actualizat sistemul de conducere automată DRIVE PILOT, o tehnologie care a fost deja autorizată în SUA și în Germania. Sistemul a primit aprobarea Autorității Federale de Transport Auto din Germania (KBA) cu noile caracteristici, iar compania pregătește deja lansarea pe piață pentru începutul anului viitor, pentru început în Germania.
Odată cu actualizarea, DRIVE PILOT devine cel mai rapid sistem certificat pentru conducerea automată, cu un grad de autonomie SAE-Level 3, într-un vehicul de producție standard.
În acest moment, Drive Pilot cu aceste caracteristici este disponibil opțional pentru două automobile Clasa S și EQS. Mercedes spune că prețul DRIVE PILOT rămâne neschimbat în pofida îmbunătățirilor, la 5.950 euro.
Clienții care au cumpărat deja mașini echipate cu Drive Pilot nu vor rămâne în urmă, pentru că mașinile deja construite primesc actualizarea gratuit, fie prin internet (Over-the-Air-Update), fie în timpul unei vizite la atelier.
„Cu tehnologiile inovatoare de la Mercedes-Benz, vrem întotdeauna să oferim clienților noștri valoare adăugată. Când DRIVE PILOT este activat, este posibil să vă concentrați asupra altor lucruri în timp ce mașina preia sarcina de conducere.
Cu versiunea dezvoltată în continuare, care a fost acum certificată de Autoritatea Federală de Transport Auto din Germania, acest lucru este posibil și la 95 km/h în Germania, în anumite condiții. Sunt mândru că cel mai rapid sistem din lume pentru conducerea automatizată vine de la Mercedes-Benz.
Sunt încrezător că, odată cu abordarea noastră centrată pe siguranță, suntem pe drumul cel bun pentru a sărbători mai curând etapele de conducere automatizate”, a declarat Markus Schäfer, director de tehnologie, dezvoltare și achiziții al Mercedes-Benz Group AG.
CITEȘTE ȘI Toyota reduce prețul modelului electric bZ4X, în SUA și pe unele piețe din Europa, pentru a stimula vânzărileÎn mod practic, actualizarea făcută de compania germană înseamnă că DRIVE PILOT poate fi utilizat în traficul curent de până la 95 km/h în anumite condiții, pe cei 13.191 km ai autostrăzilor germane.
Șoferii mașinilor echipate cu acest sistem vor avea ocazia să conducă mai des și pentru perioade mai lungi în modul de conducere automată, în timp ce fac alte activități. Cu DRIVE PILOT activat, este legal ca șoferul să urmărească filme sau alte imagini pe TV, să citească știri sau emailuri sau pur și simplu să se relaxeze.
Tehnologia Drive Pilot a Mercedes are un design redundant care asigură sistemele vitale ale mașinii, luminile, direcția și frânarea. În orice situație care impune asta, sistemul va preda controlul șoferului, iar dacă acesta nu reușește să o facă, sistemul va opri mașina în siguranță pe marginea drumului, cu luminile de avarie activate.
Drive Pilor utilizează peste 35 de senzori, camere, radare, senzori cu ultrasunete și LiDAR (laser-radar). Mercedes spune că, pentru SAE-Level 3 și superioare, utilizarea LiDAR este esențială pentru ca mașina să fie în siguranță.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ SUA raportează primul caz sever de gripă aviară la oameniSistemul LiDAR a fost eliminat de unii producători, inclusiv Tesla, de pe pachetele de conducere automată, din cauza costurilor ridicate.
Mercedes precizează că vrea să atingă, cu mașinile echipate cu Drive Pilot, viteza de 130 km/h, limita prevăzută de legislația germană pentru mașinile cu conducere automată Level 3.