Clasamentul celor mai vândute automobile din China, în luna noiembrie, are pe primul loc un model electric de la BYD, care a înregistrat o creștere de peste 38% a vânzărilor față de anul anterior și care a reușit astfel să depășească Tesla Model Y, liderul pieței din această țară.
Cel mai vândut automobil din China nu mai este Tesla Model Y, ci BYD Seagull, un SUV care a înregistrat în acest an creșteri repetate ale vânzărilor, în timp ce principalul său rival se confruntă cu scăderi importante.
Cu un total de 56.156 de unități vândute, Seagull a reușit să obțină un avans de 38,34%, potrivit datelor CPCA, asociația profesională a industriei auto din China.
Tesla Model Y a însumat 44.576 unități vândute și a terminat luna pe locul al doilea, având o scădere de 10,63%. Pe locul al treilea s-a aflat tot un model BYD, Song Plus, cu 40.265 unități, în creștere cu 15 procente, iar pe patru BYD Qin Plus, cu 36.787 unități (scădere -3,3%).
Cel de-al doilea automobil al Tesla, Model 3, s-a clasat doar pe locul 10, cu 28.914 unități vândute, dar are o creștere foarte mare, de 85%, fiind depășit însă de BYD Seal 06, aflat pe locul 9, cu circa 500 de unități vândute în plus.
BYD Seagull este un automobil electric de mici dimensiuni, comparabil ca lungime cu Dacia Spring (3,78 metri), fiind vândut doar în China și America de Sud, în acest moment.
Mașina este echipată cu o baterie de 30 kWh, cu o autonomie de 300 km, sau cu o baterie de 38,8 kWh, cu peste 400 km autonomie. BYD pregătește lansarea acestui model și în Europa, dar cu o arhitectură și grupuri motopropulsoare diferite.
CITEȘTE ȘI FOTO Geely lansează modelul electric Zeekr 7X în Europa, la prețuri cu 50% mai mari decât în China. Baterii încărcate mai repede decât îți ia să cumperi un sandviș și o cafea
În clasamentul celor mai vândute automobile din China, doar câteva modele din Top 20 mai au motorizare cu combustie, acestea fiind produse de VW sau Nissan. Celelalte sunt toate complet electrice sau PHEV.
În luna noiembrie, vânzările de automobile din China au atins un volum de 2,4 milioane de unități, în creștere cu 16,6%, dintre acestea vehiculele electrice și plug-in hybrid având un total de 1,26 milioane, respectiv o pondere de 52,3% din piața auto. Este a cincea lună consecutivă în care vehiculele cu propulsie electrificată cu încărcare depășesc vânzările de mașini cu combustie.
BYD a fost cea mai vândută marcă din China în noiembrie, cu peste 500.000 de vehicule, iar Volkswagen este, practic, a doua cea mai vândută marcă de pe piață, cu 289.000 de vehicule, dar vândute prin cele două parteneriate, cu SAIC și cu FAW.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Soluție pentru coșmarul zâmbetelor fără dinți - Medicament care regenerează dințiiDacă rezultatele sunt contabilizate separat, a doua marcă după volum a fost Chery, cu 272.000 de unități, iar a treia, Geely, cu 250.000 de unități. Tesla a vândut aproape 79.000 de vehicule, fiind a noua cea mai populară marcă de pe piața chineză.
De la începutul anului, China a vândut 10,6 milioane de automobile cu combustie și 9,6 milioane de vehicule cu încărcare la priză, menținând segmentul ICE la peste 50% din piață.