După EV3, modelul electric subcompact, Kia a prezentat cel mai nou automobil cu propulsie exclusiv pe baterii care ar trebui să contribuie la accelerarea vânzărilor mărcii în Europa, datorită caracteristicilor sale, EV4.
Kia EV4 este mașina electrică pe care ar putea-o aștepta europenii pentru a reveni la sentimente mai bune față de automobilele electrice, având în vedere că a fost dezvoltată în două versiuni de caroserie ambele populare în Europa.

Kia a dezvăluit noul EV4 și pregătește lansarea oficială la finalul acestui luni, într-un calendar care ar fi trebuit să includă un debut la fostul salon auto din Geneva, dispărut definitiv din peisajul auto european.
Cu o lungime de peste 4,40 metri, în versiunea hatchback, și de aproximativ 4,50 metri sub forma unui sedan (o combinație inventată de Citroen cu C4 și C4X), date estimete și care încă n-au fost anunțate oficial, Kia EV4 va avea un pachet de propulsie rezonabil astfel încât să poată oferi un preț accesibil care să accelereze vânzările de mașini electrice ale mărcii și ale grupului Hyundai în UE, unde grupul trebuie să-și atingă în acest an țintele de emisii mult mai drastice.
Din punct de vedere al designului, mașina poate fi considerată una controversată, pentru că urmează stilul introdus deja de celelalte modele din familie EV ale producătorului sud-coreean, un stil care diferențiază clar marca de Hyundai și, totodată, de alte mașini electrice de pe piață, cu excepția, poate, a mașinilor Volvo și Polestar, care par că au reprezentat o sursă de inspirație pentru designerii Kia.

Ca particularități, se remarcă soluția fastback pentru sedan, cu proporții și linii mai puțin obișnuite, care are în același timp și detalii specifice crossoverelor, în timp ce hatchback-ul oscilează indecis între un mini-SUV și un monovolum.
Pentru propulsie, este de așteptat să fie oferite cele două versiuni de baterie de pe EV3, 58 kWh și 81 kWh, cu motoare de 200 CP (150 kW), având în vedere faptul că cele două modele folosesc aceeași platformă E-GMP și arhitectură electrică, pe 400 volți.

Vestea cea mai bună este că EV4 va fi produs în fabrica Kia din Slovacia, în Europa, acolo unde astăzi sunt asamblate modelele Sportage, Ceed și XCeed. Compania sud-coreeană a investit în 2024 circa 100 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de producție, pentru a pregăti intrarea în fabricație a mai multor modele din seria EV.
Kia și-a propus ca, în 2025, să ajungă la o pondere de 22% a vânzărilor de mașini electrice, de la 13% cât a avut în 2024, ceea ce reprezintă o țintă destul de ambițioasă, având în vedere reticența piețelor europene în fața mașinilor electrice.
Vânzările Kia de mașini electrice în Europa s-au apropiat de 70.000 de unități, mai puține cu 14% față de anul anterior. Chiar și cel mai popular model EV al mărcii, Niro, a pierdut clienți în 2024.
Lansarea oficială a lui Kia EV4 pe piața din Europa va avea loc în Spania, la sfârșitul acestei luni, moment în care vor fi anunțate și detaliile tehnice ale mașinilor.
