Mercedes-Benz pregătește o baterie cu autonomie de peste 1.000 de km

Auto/Transporturi   
Mercedes-Benz pregătește o baterie cu autonomie de peste 1.000 de km

Mercedes-Benz testează o baterie solid-state care va oferi o autonomie de peste 1.000 km, cu o singură încărcare.

Primul model de serie echipat cu această tehnologie este programat să fie lansat până la sfârșitul deceniului, conform Autocar.co.uk.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Piedone a intrat în al 3-lea mall, după AFI Cotroceni și Băneasa. A închis deja Carrefour-ul și mai multe restaurante CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piedone a intrat în al 3-lea mall, după AFI Cotroceni și Băneasa. A închis deja Carrefour-ul și mai multe restaurante

Testele preliminare sunt efectuate pentru a evalua eficiența, durabilitatea și performanța bateriei, dezvoltată în colaborare cu compania americană Factorial Energy, arată G4Media.

Mercedes-Benz a ales un sedan EQS pentru aceste teste, iar primele drumuri de testare au avut loc la începutul acestei luni. Modificările aduse vehiculului s-au concentrat pe adaptarea compartimentului bateriei pentru a acomoda noul acumulator.

Bateria solid-state este susținută de un sistem de gestionare a expansiunii și contracției materialelor din interiorul celulelor, dezvoltat de inginerii Mercedes-Benz Formula 1 din Brixworth. Acest sistem contribuie la stabilitatea și longevitatea bateriei.

România a încheiat 2024 cu mai multe comenzi în industria prelucrătoare CITEȘTE ȘI România a încheiat 2024 cu mai multe comenzi în industria prelucrătoare

Mercedes-Benz confirmă că noua baterie oferă o creștere a autonomiei cu aproximativ 25% față de o baterie litiu-ion de dimensiuni similare. Actualul model EQS 450+, echipat cu o baterie litiu-ion de 118 kWh, are o autonomie certificată WLTP (un protocol global de testare a emisiilor și consumului de combustibil pentru autovehicule ușoare) de 822 km. Cu noua baterie solid-state, Mercedes-Benz estimează că prototipul EQS va depăși pragul de 1.000 km.

Factorial Energy, partenerul Mercedes-Benz în acest proiect, a dezvăluit anul trecut că a furnizat producătorului german celule de baterie cu o densitate energetică de până la 391 Wh/kg și o capacitate de încărcare de peste 106 Ah. Aceasta utilizează un anod din litiu-metal și un separator polimeric brevetat.

Avertisment - Economia germană, cu sectorul auto, se îndreaptă spre o prăpastie CITEȘTE ȘI Avertisment - Economia germană, cu sectorul auto, se îndreaptă spre o prăpastie

Această tehnologie este doar un prim pas către o generație mai avansată de baterii solid-state, cunoscută sub numele de cod Solstice, pe care Mercedes-Benz o dezvoltă împreună cu Factorial Energy. Noua baterie va folosi un electrolit solid pe bază de sulfură, având o densitate energetică de 450 Wh/kg și promițând o creștere a autonomiei cu 80% față de bateriile litiu-ion actuale.

Pe lângă progresele în tehnologia bateriilor, Mercedes-Benz dezvoltă și invertoare din carbură de siliciu, în colaborare cu AMG High Performance Powertrain din Brixworth. Acestea vor aduce o eficiență energetică mai mare și performanțe superioare pentru modelele viitoare ale producătorului.

FOTO SURPRIZĂ Altex-ul grecesc aduce în România rețeaua de magazine Funky Buddha CITEȘTE ȘI FOTO SURPRIZĂ Altex-ul grecesc aduce în România rețeaua de magazine Funky Buddha

Testarea bateriilor solid-state pe modelul EQS modificat este considerată un pas preliminar înaintea lansării unui nou concept de dezvoltare, asemănător celui utilizat pentru EQXX, prezentat în 2022. Acest viitor concept va integra tehnologii avansate destinate viitoarelor modele compacte Mercedes-Benz, inclusiv succesorii gamelor CLA sedan, CLA Shooting Brake, GLA/EQA și GLB/EQB.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
baterie
mercedes