FOTO Horse, care deține uzina de motoare de la Mioveni, întoarce din drum industria auto cu un motor hibrid revoluționar, destinat mașinilor electrice

Auto/Transporturi   
FOTO Horse, care deține uzina de motoare de la Mioveni, întoarce din drum industria auto cu un motor hibrid revoluționar, destinat mașinilor electrice

Horse Powertrain, compania creată de Renault, prin gruparea tututor uzinelor de motoare și cutii de viteze ale grupului, inclusiv Uzina Mecanică Dacia, a dezvoltat un nou motor Future Hybrid Concept, pe care îl va prezenta la Salonul Auto Shanghai 2025, conform datelor analizate de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Creată prin fuziunea dintre divizia Horse a Renault Group și Aurobay a chinezilor de la Geely, Horse Powertrain este specializată în producția de motoare și cutii de viteze pentru autovehicule, având o puternică activitate de cercetare dezvoltare, inclusiv în România, în Centrul Tehnic Titu.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Avion cu aproape 300 de pasageri, evacuat cu incendiu la bord CITEȘTE ȘI VIDEO Avion cu aproape 300 de pasageri, evacuat cu incendiu la bord

Compania a creat un nou motor hibrid pe care l-a dezvăluit în Shanghai, în cadrul salonului auto din China, numit Future Hybrid Concept. Grupul motopropulsor, descris ca „revoluționar” de compania Horse, este format dintr-un motor cu combustie (ICE), un motor electric și o transmisie reunite într-o singură unitate compactă. Scopul acestui motor este „de a accelera tranziția industriei auto la zero emisii”.

Noul motor va permite constructorilor auto să hibridizeze platformele electrice, pentru a putea să se adapteze și să satisfacă cererea în schimbare a clienților, după cum precizează compania, generând și economii prin reducerea numărului de platforme și linii de producție.

VIDEO O mașină electrică a luat foc în urma unui accident rutier. Au venit pompierii CITEȘTE ȘI VIDEO O mașină electrică a luat foc în urma unui accident rutier. Au venit pompierii

Pe scurt, propulsorul creat de Horse poate fi folosit pe platformele dedicate BEV, pentru extinderea autonomiei, folosind bateria, transmisia și arborii de transmisie existenți. Prin utilizarea acestui motor, poate fi oferită și o tracțiune AWD.

Motorul cu combustie care este inclus în noua unitate de propulsie poate fi alimentat atât cu benzină, cât și cu etanol, metanol sau combustibili sintetici.

Matias Giannini, CEO la Horse Powertrain, consideră că noua soluție poate reprezenta o alternativă la propulsia exclusivă cu baterii. „Horse Powertrain se concentrează pe rezolvarea celor mai mari probleme cu care se confruntă producătorii de automobile.

Timp de peste un deceniu, s-a părut că vehiculele electrice cu baterie au fost singura cale către zero net, iar OEM-urile au planificat în consecință. Cu toate acestea, acum ne îndreptăm către o lume neutră din punct de vedere tehnologic, cu diferite piețe de mobilitate și aplicații proprii”.

Dacia Sandero a fost depășită de un rival neașteptat, în Europa CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a fost depășită de un rival neașteptat, în Europa

Deși nu spune direct acest lucru, soluția Horse le-ar putea permite producătorilor auto care au avansat în direcția electrică prea rapid să dezvolte motorizări hibride pe mașinile electrice existente. De exemplu, dacă Renault va dori să producă modelul R5 cu motor hibrid, va folosi acest motor inovator, fără să fie nevoie să proiecteze un nou model.

„Prin inovația noastră, putem livra un sistem complet hibrid de grup motopropulsor care se integrează perfect pe o platformă de vehicule electrice cu baterie. Acest concept de grup motopropulsor compact și integrat permite producătorilor OEM să ofere diversitatea sistemului de propulsie cu o întrerupere minimă a procesului de producție și a cheltuielilor de resurse”, spune Giannini.

Consolidarea întregului grup de propulsie într-o singură unitate compactă reprezintă de asemenea un câștig pentru integrarea în procesul de producție. „Conceptul hibrid viitor este proiectat ca un motor cu combustie, motor și o unitate de transmisie dintr-o singură piesă, reducând complexitatea unui grup motopropulsor hibrid.

Nou anunț meteo - Va fi mult mai cald decât în mod obișnuit CITEȘTE ȘI Nou anunț meteo - Va fi mult mai cald decât în mod obișnuit

Acest lucru permite mai multă flexibilitate pentru ambalaj, permițându-i să fie integrat în platformele BEV existente cu modificări minime ale vehiculului.” Spune Ragnar Burenius, inginer șef pentru sistemele hibride la Horse Powertrain.

Având dimensiuni compacte și o geometrie creată special pentru acest scop, motorul va putea fi montat în locul motorului electric al unei mașini electrice 100%, putând fi fixat pe structura existentă a mașinii. Motorul va putea fi instalat și pe o mașină cu motoare cu combustie, tradițională.

Motorul Future Hybrid Concept a fost conceput pentru a asigura conformitatea cu standardele globale de siguranță și accidente și dispune, de asemenea, de sistemele electronice de putere necesare pentru un grup motopropulsor hibrid eficient, care conține un controler, un invertor, un convertor DC/DC și un încărcător la bord. Include, de asemenea, un amplificator de încărcare de 800 V pentru încărcare rapidă.

Horse Powertrain spune că primele vehicule care vor folosi noul motor vor ajunge pe șosele în 2028.

ANALIZĂ În primele 100 de zile din al doilea mandat, Donald Trump a depășit limitele puterii prezidențiale CITEȘTE ȘI ANALIZĂ În primele 100 de zile din al doilea mandat, Donald Trump a depășit limitele puterii prezidențiale

Horse Powertrain are o amprentă globală de 17 fabrici de producție, cinci centre de cercetare și dezvoltare și 19.000 de angajați. Compania are două divizii Aurobay Technologies și Horse Technologies, care reprezintă practic structurile anterioare de la Geely și Renault. Compania are sediul central în Londra, Marea Britanie, având trei acționari: Grupul Renault (45%), Geely (45%) și Aramco (10%).

FOTO Horse, care deține uzina de motoare de la Mioveni, întoarce din drum industria auto cu un motor hibrid revoluționar, destinat mașinilor electrice

viewscnt
Afla mai multe despre
horse
renault
dacia
uzina mioveni
motor hibrid bev