Dacia a dat lovitura în Belgia: cea mai vândută marcă, cel mai vândut model, cel mai vândut EV

Auto/Transporturi   
Dacia a dat lovitura în Belgia: cea mai vândută marcă, cel mai vândut model, cel mai vândut EV

Dacia are succes în Belgia, unde cererea pentru mașini accesibile a crescut în ultimii ani, pe măsură ce prețurile vehiculelor au crescut sistematic, în ultimii 5 – 6 ani. Rezultatele vânzărilor din primul trimestru al acestui an, analizate de Profit.ro, arată performanțe notabile pentru marca românească.

Dacia a fost, în primul trimestru 2025, cea mai vândută marcă de autoturisme din Belgia, pe segmentul de cumpărători privați, și a șasea marcă de pe piața generală, pe toate segmentele de cumpărători.

Urmărește-ne și pe Google News

Dacia a înmatriculat în primele trei luni ale anului 7.228 de autoturisme, înregistrând o scădere ușoară, de 1,6%, pe o piață care s-a confruntat cu un declin important, -10,5%.

FOTO România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu CITEȘTE ȘI FOTO România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu

Tot pe segmentul de cumpărători privați, Dacia Sandero a fost cel mai cumpărat model, cu un total de 3.269 de autoturisme înmatriculate, fiind depășit doar de BMW X1 pe ambele segmente de cumpărători, modelul german fiind preferat de companii.

De asemenea, Duster a fost cel mai cumpărat SUV de către clienții privați, modelul produs în România fiind totodată în Top 10 al celor mai vândute automobile pe toate segmentele.

Se menține și o segmentare interesantă pe regiuni, pentru că Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobile în Valonia, depășind Renault Clio și Toyota Yaris, iar BMW X1 a fost cel mai vândut în regiunea mai bogată, Flandra.

Productia de automobile din România se menține sub nivelul de anul trecut CITEȘTE ȘI Productia de automobile din România se menține sub nivelul de anul trecut

De asemenea, modelul Dacia Spring a fost cel mai vândut automobil electrice pe segmentul cumpărătorilor privați, prețul său având un nivel extrem de redus în această țară, cu ajutorul subvențiilor de stat și prețului mic oferit de importator.

Este interesant și faptul că tipurile de motorizări au fost complet diferite între cele două segmente de cumpărători. Dacă pentru companii mașinile complet electrice au reprezentat cea mai mare pondere, 54,2%, acesta înlocuind aproape complet diesel-ul, care mai are doar 3,5% din piață, la persoanele private ponderea cea mai mare rămâne benzina, unde prețurile sunt mai mici la achiziție, în vreme ce mașinile electrice nu au ajuns decât la 9,5% din piață, aceștia preferând, în cazul mașinilor ecologice, motorizările hibrid: 19,8% la persoane private, 6,4% la companii.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
vanzari dacia belgia
dacia sandero
dacia duster