Constructorul grec AKTOR face pași semnificativi către finalizarea segmentului de autostradă A0 Sud Lot 3, cu o lungime de 18 km. Proiectul este în grafic pentru a respecta termenul de finalizare și deschiderea traficului, stabilite pentru 15 aprilie 2025.
Până în prezent, toate structurile majore de pe tronsonul de 18 km au fost finalizate. Din totalul de 260.000 de tone de asfalt necesare, 204.000 de tone au fost deja turnate. Restul de 54.000 de tone sunt programate pentru finalizare între lunile ianuarie și martie 2025.
Aproximativ 30% din parapete, sisteme ITS (Intelligent Transportation Systems), garduri de împrejmuire și consolele pentru marcaje verticale au fost instalate.
Au fost montați 350 de stâlpi de iluminat din totalul de 600 prevăzuți în proiect.
CITEȘTE ȘI VIDEO O mulțime a vandalizat o mașină autonomă Waymo în timp stătea la culoarea roșie a semaforuluiSegmentul A0 Sud Lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.
Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii.
De asemenea, proiectul integrează lucrări complexe de infrastructură, precum terasamente, rambleuri, împrejmuiri, bariere fonoabsorbante, parapete și marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală; sisteme moderne de iluminat, sisteme de comunicații pentru autostradă, zone publice de recreere, precum și zone publice de agrement, lucrări de peisagistică și amenajare a terenului pentru îmbunătățirea mediului înconjurător.
Luând în considerare ritmul actual al lucrărilor și menținerea acestuia, termenul din 15 aprilie 2025 este atât realist, cât și realizabil. CITEȘTE ȘI VIDEO Primul aeroport din Europa care introduce autobuze fără șofer
AKTOR România este cea mai mare subsidiară de construcții a grupului și este prezentă în țară de peste 20 de ani. Compania a finalizat șase proiecte majore și are încă șapte în derulare.
Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria (tronsonul Coșlariu – Sighișoara – sub-tronsoanele: 1. Brașov-Apața și 3. Cața-Sighișoara și sub-tronsoanele 2. Apața – Cața) implică modernizarea unei părți vitale a Coridorul IV