Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că, în acest an, Programul Rabla poate suferi unele modificări care să permită achiziția mai multor mașini electrice. Fechet a anunțat că are în vedere un start mai rapid al programului și o simplificare a procedurilor, deoarece sunt mai multe tipuri de bonusuri care fac procedura complicată. România ar trebui să adopte un nou Program Rabla multianual, pentru perioada 2025 – 2030.
România urmează să ofere clienților de automobile electrice trei modele diferite produse în uzina din Craiova. Ford Puma Gen-E, E-Tourneo Courier și E-Transit Courier vor fi fabricate începând din 2025 de Ford Otosan în fabrica din România, iar Ministerul Mediului vrea să stimuleze achiziția acestor modele prin Programul Rabla.
Cele trei modele au fost expuse în fața Ministerului Mediului, unde Mircea Fechet le-a testat.
„Piața de vehicule electrice este în dezvoltare în România, chiar dacă a înregistrat unele scăderi în ultimul an, generate de evoluția industriei auto la nivel global. Producerea acestor modele în România înseamnă timpi mai scurți de așteptare pentru cumpărătorii care își doresc mașini electrice. Totodată, ne dorim cât mai multe mașini electrice, prietenoase cu mediul înconjurător, mai ales în orașele mari, unde traficul este un factor important al creșterii nivelului poluării aerului”, a anunțat Mircea Fechet.
El a subliniat că urmează să implementeze o creștere a valorii tichetului Rabla Plus, dar nu a oferit o sumă în acest sens. „În ceea ce privește programul #Rabla 2025, ne dorim să începem cât mai repede acest program, unul dintre cele mai iubite programe de români, lansat de peste 20 de ani. Ne dorim să simplificăm procedura, întrucât în acest moment există mai multe ecobonificații, voi veni cu o propunere pentru programul multianual 2025-2030.
De asemenea, îmi doresc ca valoarea ecotichetului la autoturismele electrice să crească, reamintesc că aceasta a scăzut anul trecut de la 10.000 la 5.000 de euro, ceea ce a descurajat, cel mai probabil, mulți români să achiziționeze un autoturism electric”.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Primul pas pentru un tren pe ruta Gara de Nord - Snagov PlajăO altă schimbare importantă va fi la Rabla Clasic, unde urmează ca motorizările diesel să nu mai fie acceptate, ceea ce înseamnă că se pune punct, practic, acestui tip de propulsie, cel puțin pe segmentul de autoturisme.
„La Rabla Clasic, ne propunem să fim mai verzi, să nu mai finanțăm și motorizările #diesel, aceasta este o decizie pe care am luat-o cu producătorii și importatorii auto, dorim să finanțăm, în viitor, motoare prietenoase cu mediul”, a transmis Mircea Fechet.