Producătorul auto chinez BYD își extinde prezența în Europa, inclusiv în România.
Reprezentanța BYD România va avea, din aprilie, 20 de dealeri auto și 7 modele electrice și plug-în hybrid disponibile la vânzare, conform EVMarket.

Până la finalul anului, rețeaua se va extinde la 30 de dealeri.
Vor fi disponibile modele concurente cu Dacia Spring (Dolphin Surf), Tesla Model Y (Sealion 7), Tesla Model 3 (Seal) sau Ford Puma (Atto 2).
Planurile BYD România
Rețeaua de dealeri BYD în România va ajunge la 60 de dealeri auto în următorii 3 ani. Brandul având ca țintă să devină numărul 1 la vânzări în România până în 2030.

Primele orașe din România unde vor fi disponibile showroom-uri BYD sunt București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, Pitești.
Compania l-a recrutat pe Andrei Duică, anterior Executive Director la Trust Motors, importator Peugeot, Citroen, Opel, în poziția de Deputy Country Manager pentru România și Bulgaria.
MG, Geely, Leapmotor, Lynk&Co sunt mărcile chinezești care au decis să-și deschidă reprezentanțe în România, într-o perioadă în care China face toate eforturile posibile pentru a intra în Europa pe toate canalele posibile. Există de asemenea un interes major și din partea BYD, cel mai mare producător chinez de automobile NEV (electrice și hibrid) și singurul rival al Tesla la nivel global.

Chiar dacă în ultimii ani interesul pentru România a fost timid, companiile chineze fiind interesate în special de piețele nordice, datorită cererii mari de vehicule electrice, dar și de marile piețe, Germania, Franța, Spania, în acest moment pare că reprezentanții Chinei sunt deciși să debarce pe orice piață care are potențial de creștere.
Primii care au rupt „embargoul” impus României au fost cei de la SAIC, cu brandul MG, adus în România de grupul de firme care importă și distribuie și marca Kia. Cei de la MG au profitat de lansarea timpurie, de la finalul lui 2023, și au prins primele vânzări chiar pe programul Rabla din luna martie 2024.
Așa au reușit să se apropie de 1.500 de vehicule înmatriculate în primele opt luni ale acestui an, un volum comparabil cu cel al Peugeot sau Nissan, pe piața românească de automobile.

Secretul din spatele acestor cifre nu este, însă, modelul electric MG4, ci mai ales modelul hibrid ZS, un SUV cu un succes important de piață și în vestul Europei.
După MG, a urmat al doilea val de lansări, în mijlocul căruia s-a aflat Leapmotor. Marca chineză care s-a remarcat cu propriile soluții tehnologice pe platformele folosite la mașinile sale electrice a fost adusă în Europa de Stellantis, prin intermediul parteneriatului încheiat cu compania chineză, în care, de altfel, grupul Stellantis a cumpărat un pachet important de acțiuni (21%).
Două modele au fost adus în primele 10 țări alese, între care și România: T03, un city-car, și C10, un SUV mediu.
Ambele sunt electrice și au prețuri la nivelul inferior al segmentului din care face parte fiecare. T03 este concurent direct cu Dacia Spring, dar prețul de lansare nu lasă loc de concurență, pentru că, la un nivel de 19.900 de euro, unul dintre cele mai ridicate din regiune (în Franța și Italia s-a lansat la 18.900 de euro), modelul este cu 3.000 de euro mai scump decât Spring, o sumă care, teoretic, este justificată de bateria ceva mai mare și motorul mai puternic cu 10 kW, însă pe o piață în frânare diferența va fi decisivă în fața clienților.

Ultimul pe lista intrărilor în România este Lynk&Co, o marcă ce aparție de asemenea Geely și care vine pe piața locală cu un prim showroom de tip pop-up. Anunțul privind intrarea pe piața din România a fost făcut încă din luna februarie, dar showroom-ul a fost lansat acum, în București, aici fiind expus primul model al mărcii, numit 01, cu motorizare hibrid. Lynk&Co sosește în România prin distribuitorul regional SEEAG, o companie din Slovenia.
Spre deosebire de alte mărci, Lynk&Co a abordat un sistem de vânzare bazat pe leasing operațional și închirieri pe termen lung, cu care încearcă să atragă în special clienți corporate. Modelul Lynk&Co 01 poate fi considerat un automobil destul de învechit, deși se bazează pe o tehnologie destul de avansată. Mașina a debutat în premieră în China în 2017 și folosește o platformă a Volvo care se regăsește și pe modelul XC40, alături de care este fabricat în uzina din China.