Mai multe firme de capital privat și cel puțin un furnizor din industria aerospațială se numără printre ofertanții finali care concurează pentru achiziția unității de navigație Jeppesen a Boeing, într-o tranzacție estimată la peste 8 miliarde de dolari, au declarat surse apropiate discuțiilor, citate de Reuters.
Boeing urmează să invite în curând ofertele finale din partea investitorilor interesați, au spus șase surse Reuters, sub protecția anonimatului. În ultimele săptămâni, mai multe firme de private equity și-au unit forțele pentru a cumpăra Jeppesen. Printre aceste consorții se numără: Vista Equity și Warburg Pincus, Advent International și Permira, TPG și Francisco Partners.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Alți ofertanți importanți includ producătorul de componente pentru avioane TransDigm, precum și firmele de investiții axate pe tehnologie Thoma Bravo și Silver Lake, care participă separat la licitație, scrie News.ro.
Honeywell și Carlyle și-au exprimat, de asemenea, interesul pentru achiziția Jeppesen, deși nu este clar dacă vor depune oferte finale. Honeywell dezvoltă propriile produse de navigație, ceea ce ar putea influența decizia finală.
Dacă vânzarea va fi finalizată, tranzacția ar deveni una dintre cele mai mari separări de active (carve-out) din ultimii ani. Spre comparație, în 2023, Ball Corp și-a vândut activele aerospațiale către BAE Systems pentru 5,6 miliarde de dolari.
Valoarea estimată a ofertei finale pentru Jeppesen este cuprinsă între 8 și 9 miliarde de dolari, potrivit a trei surse. Inițial, Boeing estima o valoare de peste 6 miliarde de dolari, dar cererea ridicată a crescut prețul.
Boeing urmează să reducă în continuare lista ofertanților înainte de runda finală, a mai spus una dintre surse.

Vânzarea face parte din strategia CEO-ului Kelly Ortberg de a eficientiza operațiunile Boeing și de a reduce datoria companiei, prin renunțarea la activele considerate neesențiale. În februarie, British Airways a cumpărat unitatea Boeing de mentenanță de pe Aeroportul Gatwick din Londra. Separat, Boeing încearcă să vândă și afacerea cu drone Insitu.
Jeppesen, cu sediul în Englewood, Colorado, oferă produse și software de navigație, fiind considerată un activ important, capabil să aducă venituri constante, ceea ce atrage investitorii de tip private equity.
TransDigm, care are o capitalizare de piață de aproximativ 77 miliarde de dolari, a realizat mai multe achiziții în ultimii ani, inclusiv: DART Aerospace (360 milioane dolari, 2022), Calspan (725 milioane dolari, 2023), divizia de dispozitive electronice a CPI (1,4 miliarde dolari, 2023), Raptor Scientific (655 milioane dolari, 2024).
Dacă TransDigm reușește să achiziționeze Jeppesen, ar fi cea mai mare achiziție a sa de până acum, extinzându-și oferta dincolo de componente și întărindu-și poziția pe piața de aviație.
Boeing a cumpărat Jeppesen în anul 2000 pentru 1,5 miliarde de dolari. Fondatorul companiei, Elrey Borge Jeppesen, a început să vândă primele hărți de navigație pentru piloți în anii 1930, în timp ce lucra ca pilot pentru o companie aeriană deținută de Boeing.